Mроцедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината.
Процедура по предоставяне на услугата:
Проверка (преглед) на попълненото заявление и приложените документи;
Регистриране на заявлението към главния архитект;
Съгласуване от гл.архитект на становището на инженер – конструктор от гл.архитект;
Изготвяне на разрешението за строеж от гл.архитект;
Изготвяне на обявление за съобщаване на разрешението за строеж на заинтересованите лица (чл.149 от ЗУТ);
14 дни за обжалване на издаденото разрешение за строеж от заинтересованите лица;
Получаване на разрешението за строеж по избран от заявителя начин.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Документ за самоличност (лична карта) и/или нотариално заверено пълномощно. /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
Заявление по образец;
Документ за собственост(по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Виза за проектиране по чл. 140 от ЗУТ;
Становище на инженер – конструктор с указания за изпълнение на строежите по чл. 147, ал. 1, т.1,3,5,7 и 12 от ЗУТ;
Актуална скица от СГКК – Шумен (където има влязла в сила КК);
Ситуационна скица за разполагане на строежа или съоръжението
Копие от действащ ПУП-ПРЗ, ПЗ, РУП, заверен за “вярно с оригинала”
Нотариално заверен договор по чл.183 ал.1 от ЗУТ при строителство в съсобствен имот.
Писмено нотариално съгласие от всички собственици и носители на ограничени вещни права в съседния поземлен имот при обекти на допълващо застрояване, които се разрешават при условията на чл.41, ал.2 от ЗУТ на граница между два имота, във връзка з чл.21, ал.4 от ЗУТ.
Документ за платена такса.
Забележка: Не се изисква одобряване на инвестиционен проект за издаване на разрешение за строеж по чл.147, ал.1 от ЗУТ, точки:
1. Стопански постройки със селскостопанско предназначение и строежите от допълващото застрояване по чл. 44 и по чл. 46, ал. 1 от ЗУТ, освен ако с решение на общинския съвет е предвидено друго;
2. Монтаж на инсталации, съоръжения и уредби, с изключение на съоръженията с повишена степен на опасност, подлежащи на технически надзор от Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор";
3. Басейни с обем до 100 куб. м в оградени поземлени имоти;
4. Подпорни стени с височина от 1,20 м до 2 м над нивото на прилежащия в основата им терен, когато не са елемент на транспортни обекти;
5. Плътни огради на урегулирани поземлени имоти с височина на плътната част от 0,60 м до 2,20 м, с изключение на случаите по чл. 48, ал. 9 от ЗУТ;
6. Строежите по чл. 55 от ЗУТ;
7. Монтаж на инсталации за производство на електрическа енергия, топлинна енергия и/или енергия за охлаждане от възобновяеми източници с обща инсталирана мощност до 30 kW включително към съществуващите сгради в урбанизираните територии, в т.ч. върху покривните и фасадните им конструкции и в собствените им поземлени имоти.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като услугата се отразява в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2130
в) интернет адрес за служебно заявяване - auslugi@kaspichan.org;
г)вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес:............................................................................, като декларирам, че пощенските разходи са за моя сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
като вътрешна куриерска пратка;
като международна препоръчана пощенска пратка;
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване
По електронен път на електронна поща;
По Система за сигурно електронно връчване