Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Бюджет, икономика и местни приходи"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, ул. Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: (06161)4331
Адрес на електронна поща: budget@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Продължителност на работното време - 8 часа. От 08:30 до 12:30 и от 13:00 до 17:00 часа. В Центъра за административно обслужване на общината е осигурен достъп на хора с увреждания.
Необходими документи и информация за начина на заявяване и получаване на услугатаЗа да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
1. Заявление по образец.
2. Документ за самоличност (за сверка) - ако заявлението се подава в звеното за административно обслужване; Искането трябва да е подадено от данъчно задълженото лице или упълномощено от него лице. В случай, че искането не е подадено от тези лица, се отказва исканата административна услуга.
3. За заявяване по електронен път е необходимо да притежавате Квалифициран електронен подпис (КЕП)
4. Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.
5. Копие на документ за собственост /нотариален акт, договор за покупко-продажба, договор за делба и т.н./, освен ако същият е вписан в Имотния регистър и заявителят е предоставил информация за това.
6. Удостоверение за наследници (при необходимост) – издава се служебно, в случаите когато имотът е придобит по наследство (прилага се само ако наследодателят не е с постоянен адрес на територията на община Стражица);
7. Когато не е подадена декларация за облагане на имота с данък върху недвижимите имоти или са настъпили промени в декларираните характеристики, с искането се подава и декларация по образец.
8. Когато се иска издаване на удостоверение за данъчна оценка на незавършено строителство, към искането се прилага декларация по чл.14 от ЗМДТ, заверена от Техническа Служба и констативен протокол на общинската (районната) администрация, удостоверяващ степента на завършеност на строежа, издаден не по-рано от 3 месеца преди датата на искането.
9. Актуална скица на имота – издава се от АГКК от всеки областен град както и от Общинска служба "Земеделие" – Стражица /по служебен път/.
10. Удостоверение за характеристики на поземлен имот в Земеделска територия - издават се от АГКК от всеки областен град както и от Общинска служба "Земеделие" – Стражица /по служебен път/.
11. За данъчна оценка на видовете земи от горския фонд – Таксационна характеристика от Горско стопанство /по служебен път/.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане).
Възможни начини за заявяване:
1. Със заявление на гише в център за административно обслужване.
2. Устно в Центъра за административно обслужване.
3. Чрез лицензиран пощенски оператор.
4. На електронна поща със заявление, подписано с електронен подпис: obshtina@strazhitsa.egov.bg
5. През Портала на електронното управление, с КЕП.
Възможни начини за получаване:
1. лично или с нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане) на гише в ЦАО при Общинска администрация Стражица;
2. с изрично указание на заявителя чрез лицензиран пощенски оператор, като декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели. Заявителят предоставя точен адрес на получаване и актуален телефонен номер за контакт. Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
· като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
· като вътрешна куриерска пратка;
· като международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване;
4. по електронен път на електронна поща.
Процедури и информацияЦЕНТЪР ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ (ЦАО)
Адрес: Община Стражица, п.к. 5150, ул. "Дончо Узунов" № 5
официален интернет сайт: https://strazhitsa.egov.bg/
електронна поща: – obshtina@strazhitsa.egov.bg
Телeфон: тел. 06161/ 4351, 4353 – административни услуги;
тел. 06161/ 4355 – местни данъци и такси.
*Посочените телефони са стационарни, входящите обаждания се отчитат според тарифата на абоната.
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
В ЦАО е осигурен достъп за хора с увреждания.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт:
• Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по електронен път;
• Завеждане в Автоматизирана информационна система и изпращане на преписката към кмета на община Стражица и отговорния служител;
• Проверка в Информационните масиви на Община Стражица;
• Изискване по служебен път на необходимите документи от отговорните институции;
• Изготвяне на административния акт;
• Получаване на административната услуга/акт по избран от заявителя начин.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 8.00 лв. / 4.09 €
За бърза услуга 15.00 лв. / 7.67 €
За експресна услуга 20.00 лв. / 10.23 €
*Посочената цена се отнася за един поземлен имот /земеделска земя или гора/
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
- плащане на каса в Центъра за административно обслужване на общината.
- плащане с ПОС терминал в ЦАО.
- е-Плащане
- плащане по банков път.
Банка "ДСК" ЕАД
клон Стражица
IBAN: BG55STSA93008401101200
BIC: STSABGSF
код вид плащане: 448007
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път