Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно-правно, информационно обслужване и гражданско състояние
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: (06161)4359
Адрес на електронна поща: obshtina@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Продължителност на работното време - 8 часа. От 08:30 до 17:00 часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документиo Заявление за припознаване, което се попълва от двамата родители;
o Нотариално заверена декларация за припознаване ;
o Документи за самоличност на родителите (за сверка);
o Удостоверение за раждане – оригинал.
ПроцедуриИзвършва се за лица, за които има съставен акт за раждане на територията на Община Стражица, в който няма данни за баща и/или за майка, пред длъжностно лице по гражданско състояние в общината по местосъхранение на регистъра със съответния акт за раждане на лицето, за което се отнася. Няма ограничение за възрастта на припознаваното лице.
Допустим заявител:
всеки родител, навършил 16 г., може да припознае своето дете.
Припознаването се съобщава в 7-дневен срок на другия родител (ако той е известен) и на припознаваното лице (ако то е навършило 14 години). Вписването на припознаването в акта за раждане се извършва най-рано три месеца от съобщаването на другия родител и на припознаваното лице (ако то е навършило 14 г.) и при условие, че те не оспорят припознаването. Ако припознаването бъде оспорено от другия родител или от припознаваното лице (ако то е навършило 14 г.), припознаващият се уведомява, като същият има право в тримесечен срок от уведомяването да предяви иск за установяване на произход.
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път на електронна поща, която позволява получаване на съобщение, съдържащо информация за съставения документ от информационна система за сигурно електронно връчване ССЕВ;
- В персоналния профил на заявителя в информационна система за сигурно електронно връчване ССЕВ.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на електронни административни услуги
Ниво на осигуреност: високо
Средство за идентификация: КЕП
Закон за гражданската регистрация