Заявяване и изпълнение на услугата:
ОТДЕЛ "СОЦИАЛНИ И ХУМАНИТАРНИ ДЕЙНОСТИ, ЕНПП"
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2094 Нотариално удостоверяване на съдържанието на подписа и съдържанието на пълномощно по чл.37 от ЗЗД
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
Закон за нотариусите и нотариалната дейност - чл. 83
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:кмет на Община Каспичан
4.Информация за центъра за административно обслужване:
адрес:община Каспичан, гр.Каспичан, ул."Мадарски конник"№91
работно време:от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване
електронен адрес:www.kaspichan.org
телефон за връзка:05327 / 96-69 - стационарен телефон,с тарифа съответстваща на индивидуалния план на потребителя
5.Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината.
-Лицето, чийто подпис се удостоверява, се явява лично пред кмета.Производството по нотариалното удостоверяване на подпис започва с устна молба от лицето/чл.571 от ГПК /като представя два или повече еднообразни екземпляра на документа.
-Проверка дали нотариалното удостоверяване,извършено от кмета,няма да е нищожно или унищожено по чл.574 и чл.575 от ГПК и по чл.27 от ЗЗД.
-Кметът проверява самоличността на явилото се пред него лице.Самоличността се установява по документ за самоличност.Проверява се дали лицето е навършилопълнолетие/чл.578 от ГПК/.При наличие
-Кметът сравнява правилно ли са вписани данните от докумнета за самоличност в частния документ,който ще удостоверява.
- При наличие на допуснати грешки те се поправят като се зачеркват грешните данни и се изписват верните.Кметът се подписва и се слага кръгъл печат.След зачеркването грешните данни трябва да могат да се четат.
-Внимателно се проверява съдържанието на представения документ.При пълномощно за разпореждане с недвижим имот лицето представя документ за собственост.Сверява се дали данните за имота в пълномощното са същите,като в документа за собственост.
-Ако има грешка в изписването на имота тя се поправя като се зачеркват грешните данини и се изписват верните.Кметът са подписва и се слага кръгъл печат.След зачеркването грешните данни трябва да могат да се четат.
-Ако документът е изготвен на бланка и има празни места,кметът ги зачерква,подписва се и слага печат.
-Лицето прочита документа и казва,че знае за какво се подписва или кметът прочита документа и лицето казва,че знае за какво се подписва.
-Лицето подписва и двата еднообразни формулярана докумнта.Ако го е подписало предварително,то потвърждава пред кмета,че положения подпис е негов/чл.589 от ГПК/.След това пред кмета лицето собствено ръчно си изписва имената под подписа на двата екземпляра.
-Поставя се щемпела за удостоверяване на положен подпис и щемпел за удостоверяване на съдържание.
-Документът са извежда в общия регистър.Първо се извежда удостоверяването на подписа.Регистрационният номер от общия регистър се записва на щемпела за удостоверяване на подпис.
-Със следващия регистрационен номер в общия регистър се записва удостоверяването на съдържанието.Записва се номера на акта и номера на тома.
-Определя се нотариалната такса.
-Лицето заплаща дължимата нотариална такса.
-Нотариално завереният документ и документа за платена такса се дават на лицето.
-Данните за извършената нотариална заверка се регистрират в информационната система"Единство" на Нотариалната камара на Р.България.
-Завереното пълномощно се подрежда в книгата по чл.4,точка 4 от Наредба 32 от 29.01.1997г. за служебните архиви на нотариусите и наториалните кантори.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
Изчисляема
Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин;
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Необходими документи за предоставяне на услугата
Заявление по образец
Платена такса за административната услуга.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7.Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
8.Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.kaspichan.org;
в) интернет адрес за служебно заявяване - auslugi@kaspichan.org;
г) вид на услугата - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: съгласно документа
10.Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:Съгласно Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги Приложение №6
Изчисляема
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
BIC: FINVBGSF
IBAN: BG86FINV91508416831071
БАНКА: „Първа инвестиционна банка“ АД
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване
Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги
11.Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:Кмет на община Каспичан.
12.Ред и срок за обжалване:Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс
13.Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: auslugi@kaspichan.org
14.Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
и като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
и като вътрешна куриерска пратка;
и като международна препоръчана пощенска пратка;