Категоризация на места за настаняване
Заявяване и изпълнение на услугата:
ДИРЕКЦИЯ „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Инспектор ”Туризъм, търговия, младежки дейности и детски политики”
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2047 Категоризация на места за настаняване
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
чл. 128, ал.1, т. 1 от Закон за туризма;
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:Кметът на община Каспичан или оправомощено от него длъжностно лице
4.Информация за центъра за административно обслужване:
адрес:община Каспичан, гр.Каспичан, ул."Мадарски конник"№91
работно време:от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване
електронен адрес:www.kaspichan.org
телефон за връзка:05351/74 28 - стационарен телефон,с тарифа съответстваща на индивидуалния план на потребителя
5.Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Инспектор ”Туризъм, търговия, младежки дейности и детски политики”;
Разглеждане на заявлението и приложените документи
Съответната ЕККТО разглежда заявленията и приложените към тях документи в 14-дневен срок от датата на постъпването им и след като констатира, че представените документи съответстват на изискванията се произнася по тях с мотивирано предложение до съответния
категоризиращ орган или до оправомощено от него длъжностно лице да открие процедурата по категоризиране и да издаде временно удостоверение за откритата процедура по категоризиране.
В случай на констатирана непълнота или нередовност на представените документи, съответната експертна комисия по категоризация на туристически обекти в срок 10 работни дни от датата на заседанието писмено уведомява заявителя и определя 14-дневен срок от получаване на уведомлението за отстраняването им.
Ако в указания срок непълнотите и/или нередовностите не бъдат отстранени, съответният категоризиращ орган със заповед отказва определяне на вид и категория на обекта. Заповедта се изпраща на заявителя.
Временното удостоверение за открита процедура по категоризиране е със срок на валидност- два месеца.
По решение на съответната ЕККТО се определя експертна работна група за проверка на място в обекта за съответствието му с изискванията за заявената категория.
За проверката се съставя констативен протокол, който съдържа предложение за определяне или за отказ за определяне на вид и категория на туристическия обект.
Категоризиращият орган или оправомощено от него длъжностно лице въз основа на предложението на ЕККТО в съответния срок определя вида и категорията на обекта и издава удостоверение за определена категория или със заповед мотивирано отказва определянето на категория.
Издаване на удостоверение на средства за подслон и места за настаняване;
Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
За разглеждане на документите за категоризиране на туристически обекти по чл.123,124,125, и 126 от Закона за туризма(ЗТ) се събират следните такси:
1. За разглеждане на документите за категоризиране на места за настаняване клас А – хотели, мотели, апартаментни, туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили:
а) до 30 стаи – 200 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 500 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 900 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 1250 лв.;
д) над 500 стаи – 2250 лв.;
2.За вписване на НТР на туристически обекти по чл.123,124,125, и 126 от ЗТ се събират следните такси:
а) до 30 стаи – 200 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 500 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 900 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 1250 лв.;
д) над 500 стаи – 2250 лв.;
1. За разглеждане на документите за категоризиране на места за настаняване клас Б – семейни хотели, хостели, пансиони и почивни станции:
а) до 20 стаи – 100 лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 175 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 370 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 600 лв.;
д) над 100 стаи – 1750 лв.;
2. За вписване на НТР на места за настаняване клас Б-семейни хотели, хостели, пансиони и почивни станции се събират следните такси:
а) до 20 стаи – 100 лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 175 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 370 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 600 лв.;
д) над 100 стаи – 1750 лв.;
1. За разглеждане на документите за категоризиране на места за настаняване клас Б –къщи за гости, бунгала и къмпинги:
а) къщи за гости за едно легло – 10 лв. на легло;
б) за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг – 5 лв. на брой;
в) за място на палатка в къмпинг – 5 лв. на брой;
г )бунгала за едно легло-8 лв. на легло;
2.За вписване на НТР на места за настаняване клас Б-къщи за гости, бунгала и къмпинги:
а) къщи за гости за едно легло – 10 лв. на легло;
б) за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг – 5 лв. на брой;
в) за място на палатка в къмпинг – 5 лв. на брой;
г )бунгала за едно легло-8 лв. на легло;
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Удостоверение за актуална съдебна регистрация на лицето – оригинал или копия от документи, удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност (по служебен път);
Удостоверение,че лицето не е в производство по ликвидация или несъстоятелност -оригинал или нотариално заверено копие (по служебен път);
Справка за професионалната и езикова квалификация на персонала в обекта-по образец;
Копия от документите, удостоверяващи професионалната и езикова квалификация на управителя на туристическия обект.;
Формуляр за определяне на категорията -по образец;
Копия от документи за собственост на обекта; ; (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Документ,удостоверяващ въвеждането в експлоатация на обекта;
Копие от договора за наем или друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7.Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
По факс:05351/7470
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
8.Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.kaspichan.org;
в) интернет адрес за служебно заявяване - auslugi@kaspichan.org;
г)вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Срокът на издаденото удостоверение за определена категория на туристическите обекти е 5 години с изключение на срока на удостоверението за обектите, разположени върху понтон, което е със срок, съответстващ на срока на действие на разрешителното.
В срок до три месеца преди изтичането на 5-годишния срок лицето следва да декларира желанието си да потвърди категорията на обекта или да получи категория, различна от определената му до момента.
10.Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:Съгласно Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги Приложение №6
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
BIC: FINVBGSF
IBAN: BG86FINV91508416831071
БАНКА: „Първа инвестиционна банка“ АД
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция“Електронно управление"
11.Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:Кмет на община Каспичан.
12.Ред и срок за обжалване:Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс.
13.Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: auslugi@kaspichan.org
14.Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
и като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
и като вътрешна куриерска пратка;
и като международна препоръчана пощенска пратка;