Заявяване и изпълнение на услугата:
ДИРЕКЦИЯ „ОБЩА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Главен специалист „АПОН и гражданска регистрация”
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2107 ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА НАСТОЯЩ АДРЕС СЛЕД ПОДАВАНЕ НА АДРЕСНА КАРТА ЗА ЗАЯВЯВАНЕ ИЛИ ЗА ПРОМЯНА НА НАСТОЯЩ АДРЕС
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
чл. 96; чл. 99 от Закона за гражданска регистрация;
чл. 110, ал. 1, т. 8 от Закон за местните данъци и такси;
чл. 23 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.);
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация - чл. 138, ал. 2
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:Длъжностно лице по гражданска регистрация
4.Информация за центъра за административно обслужване:
адрес:община Каспичан, гр.Каспичан, ул."Мадарски конник"№91
работно време:от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване
електронен адрес:www.kaspichan.org
телефон за връзка:05351/74 28 - стационарен телефон,с тарифа съответстваща на индивидуалния план на потребителя
5.Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината или в кметството
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване ;
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Главен специалист „АПОН и гражданска регистрация”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в регистъра за населението, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Изготвяне на удостоверението;
Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
4 /четири/ лева – 7 работни дни /обикновена услуга/.
6 /шест/ лева – 3 работни дни /бърза услуга/
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Писмено съгласие на собственик, когато заявителят не е собственик, чрез декларация по образец, подадена лично пред органа, или с нотариална заверка на подписа; /по чл.92,ал.3 от ЗГР/
Писмено съгласие на собственика или ползвателя на имота чрез декларация по образец, подадена лично или с нотариална заверка на подписа, когато собственикът или ползвателят на имота живее във фактическо съпружеско съжителство; /по чл.92,ал.6 от ЗГР/
Документ за собственост; (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Документи за ползване на имота за жилищни нужди, включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип и договор за настаняване в специализираните институции;
Други документи, доказващи собствеността или ползването на имота.
Копие на настанителна заповед – за ползвателите на общинско жилище (по служебен път).
Платена такса за административната услуга.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7.Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
По факс:05351/7470
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
8.Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.kaspichan.org;
в) интернет адрес за служебно заявяване - auslugi@kaspichan.org;
г)вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Валидно до промяна в данните, въз основа на които е издадено и съдържа, освен ако в специален закон не е определен по-кратък срок на действие на акта.
10.Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:Съгласно Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги Приложение №6
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
BIC: FINVBGSF
IBAN: BG86FINV91508416831071
БАНКА: „Първа инвестиционна банка“ АД
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция“Електронно управление"
11.Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:Кмет на община Каспичан.
12.Ред и срок за обжалване:Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс.
13.Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: auslugi@kaspichan.org
14.Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
и като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
и като вътрешна куриерска пратка;
и като международна препоръчана пощенска пратка;