Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Административно-правно обслужване и човешки ресурси"
Адрес: обл. Шумен, общ. Каспичан, гр. Каспичан, Ул. "Мадарски конник" № 91, Център за административно обслужване, п.к. 9930
Код за междуселищно избиране: 05327
Телефон за връзка: (05327)9669, стационарен телефон, таксата е съобразно тарифния план на потребителите
Адрес на електронна поща: auslugi@kaspichan.org
Работно време: Стандартно работно време, от  08:00 до  17:00, Работно време без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
 
						
						Издаване на удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на настоящ адресПроцедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината или в кметството
 
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване ;
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Главен специалист „АПОН и гражданска регистрация”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в регистъра за населението, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Изготвяне на удостоверението;
Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
 
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Писмено съгласие на собственик, когато заявителят не е собственик, чрез декларация по образец, подадена лично пред органа, или с нотариална заверка на подписа; /по чл.92,ал.3 от ЗГР/
Писмено съгласие на собственика или ползвателя на имота чрез декларация по образец, подадена лично или с нотариална заверка на подписа, когато собственикът или ползвателят на имота живее във фактическо съпружеско съжителство; /по чл.92,ал.6 от ЗГР/
Документ за собственост; (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Документи за ползване на имота за жилищни нужди, включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип и договор за настаняване в специализираните институции;
Други документи, доказващи собствеността или ползването на имота.
Копие на настанителна заповед – за ползвателите на общинско жилище (по служебен път).
Платена такса за административната услуга.
 
Начини на заявяване на услугата:  
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като услугата се отразява
 в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
 
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2107?cP=1&q=2107
в) интернет адрес за служебно заявяване - auslugi@kaspichan.org;
г)вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
   
 
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес:............................................................................, като декларирам, че пощенските разходи са за моя сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
като вътрешна куриерска пратка;
като международна препоръчана пощенска пратка;
Лично или  чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване
По електронен път на електронна поща;
По Система за сигурно електронно връчване
 
						
					    	
																	
											
											Закон за гражданската регистрация											
										 
																				
											
											Закон за местните данъци и такси											
										 
																				
											
											Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението											
										 
																				
											
											Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация											
										 
																	 
					    
						
							За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 4.00 лв. / 2.05 €
За бърза услуга 6.00 лв. / 3.07 €
По електронен път-обикновена услуга-3,60лв.
На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път