Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. "Цар Освободител" 33, п.к. 7700
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: 0601/6 41 42, Стационарен телефон-на цената на един градски разговор/съгласно Вашият тарифен план
Факс: 0601/7 75 54
Адрес на електронна поща: rzi-targovishte@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Звеното за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на обявеното работно време. При наличие на чакащи клиенти е осигурена възможност за обслужването им до 19:00 часа. Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Заявяване на услугатаЗаявител:
Задължени да уведомят РЗИ - Търговище, с оглед стартиране на процедура по вписване в Регистъра са:
- лицата, които са открили обект с обществено предназначение на територията на област Търговище;
- лицата, които извършват дейност с транспортни средства за обществен превиз или с транспортни средтва със специално предназначение
Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице:
- в звеното за административно обслужване - писмено или устно. При устно заявяване на услугата се попълва протокол по образец.
- на ел-поща: rzi-targovishte@mh.government.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
Необходими са Ви следните документи:
1. при откриване на обект с обществено предназначение:
а) уведомление за вписване в регистъра на обектите с обществено предназначение (по образец);
2. при извършване на дейност от обект с обществено предназначение - транспортно средство (транспортни средства):
а) уведомление за вписване в регистъра на обектите с обществено предназначение - транспортно средство(по образец);
б) Свидетелство за регистрация на транспортно средство (голям талон)
Вътрешен ход на процедуратаВид на услугата: първична
Уведомление по образец се приема в звеното за административно обслужване и с завежда в Единната информационна система за документооборот от служителите нв звеното.
След резолюция на уведомлението от директора на РЗИ-Търговище, преписката се насочва към директор на дирекция "Обществено здраве" и за изпълнение и контрол - към отдел "Държавен здравен контрол", респ. инспектор в отдел ДЗК.
Срокът за уведомяване на РЗИ – Търговище за открит обект или за извършваната дейност е не по-късно от деня на започване на дейността с уведомление по образец.
Забележка: Изискването за уведомяване не се отнася за лечебни заведения, предприятия за производство и търговия на едро с лекарства, аптеки, дрогерии, предприятия за производство, съхраняване и търговия с храни и за обекти за обществено хранене, транспортни средства за превоз на храни.
В 1-месечен срок от подаване на уведомлението инспекторите от предварителния здравен контрол извършват проверка на място в обекта за наличните обстоятелства, представляващи условия за вписване в Регистъра и съставя протокол. С проверката се цели да се установи дали са спазени здравните изисквания, определени с наредбата по чл. 36, ал.3 от Закона за здравето и наличието на изискуемите документи.
Реквизити на регистъра:
- индивидуален регистрационен номер на обекта;
- дата на регистрация;
- данни за обекта/транспортните средства – наименование, брой и вид на транспортните средства; адрес на обекта или на местодомуването на транспортните средства; община;
- видове дейности, които ще се извършват в обекта или с транспортните средства;
- данни за лицето, открило обект с обществено предназначение: име, данни за съдебна регистрация, адрес на управление и община;
- данни относно заличаването на регистрация – дата, номер на заповедта и основание;
- промените във вписаните обстоятелства;
- забележки по вписаните обстоятелства
Вписване в Регистъра - в 14-дневен срок от извършване на проверката, ако са спазени здравните изисквания и са налице необходимите документи, се извършва вписване в Регистъра.
При непълноти и/или несъответствие със здравните изисквания - ако при проверката на обстоятелствата, представляващи условия за вписване, се установи, че не са спазени здравните изисквания за обекта или че са налице непълноти в необходимите документи, се издава предписание. В последното се посочва срок за привеждане в съответствие със здравните изисквания, съответно за отстраняване на непълноти в документацията. В 10-дневен срок след изтичане срока на предписанието се извършва повторна проверка на обекта. Ако нередностите са отстранени, обектът се вписва в Регистъра.
Отказ за вписване - ако при констатирани по време на проверката нередности и изготвено предписание, указанията не бъдат спазени, директорът на РЗИ, в 14-дневен срок, прави мотивиран отказ от вписване, за който уведомява писмено лицето, подало уведомлението. В този случай процедурата по вписване в Регистъра се прекратява и за обекта се издава заповед за спиране на експлоатацията му.
Обжалване - отказът за вписване подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред Административен съд – Търговище по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
Вписване на промени в данните и обстоятелствата, отразени в Регистъра:
В 7-дневен срок лицата, упражняващи дейността са длъжни да уведомят директора на РЗИ чрез представяне на съответните документи.
а) Ако промените не се отнасят до извършваната дейност в обекта, те се вписват в Регистъра в 7-дневен срок от уведомяването.
б) Ако промените се отнасят до извършваната в обекта дейност, в 1-месечен срок от уведомлението се извършва проверка за спазване на здравните изисквания и за наличието на необходимите документи. Процедурите и сроковете съответно са: ако при проверката не се установят нарушения – промените се вписват в 7-дневен срок в Регистъра; ако се констатират несъответствия – се издава предписание със срок за отстраняване на непълнотите в документацията и/или привеждане в съответствие със здравните изисквания. В 10-дневен срок след изтичане на определения с предписанието, се извършва повторна проверка. При изпълнени предписания – промените се вписват в Регистъра; при неизпълнени – директора прави мотивиран отказ от вписване на промените и в 14-дневен срок уведомява писмено заявителя. Процедурата се прекратява и се издава заповед за спиране от експлоатация. Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му
Резултат от процедуратаВписване в регистъра на обектите с обществено предназначение
Срок за валидност на регистрациятаБезсрочен
При настъпили промени в данните и обстоятелствата, отразени в Регистъра в 7-дневен срок лицата, упражняващи дейността са длъжни да уведомят директора на РЗИ чрез представяне на съответните документи
Наредба № 9 от 21.03.2005 г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции (Загл. изм. - ДВ, бр. 14 от 2011 г., в сила от 15.02.2011 г.)