Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугатаЗаявител
Всяко физическо или юридическо лице - роднина, упълномощено лице, длъжностно лице и други.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Копие на съобщение за смърт;
3. Копие от смъртния акт или препис-извлечение от акт за смърт;
4. Копие на документ за самоличност на починалото лице;
5. Копие на разрешение за кремация - когато е извършена такава;
6. Копие на удостоверение, издадено от лекар със специалност "Съдебна медицина" - когато е извършена аутопсия и/или обработка на тленните останки;
7. Пълномощно или копие на договор с погребална агенция - когато заявлението се подава от упълномощено лице;
8. Документ за платена такса
9. В случай, че заявлението се подава от погребална агенция, която не е регистрирана на територията на Република България, се прилага и документ за актуална регистрация съгласно законодателството на съответната държава по регистрация.
Вътрешен ходЗаявлението може да бъде подадено на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор, по електронен път или устно.
В случай на устно заявявяне, се изготвя протокол от служителя, приел заявлението. Служител от ЦАО попълва необходимите документи, които се подписват от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, като в него задължително се отбелязват и приложените документи. При устното заявяване по телефона, протоколът се подписва само от служителя.
Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. V.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до дирекция “Обществено здраве”, отдел ДЗК, респ. до отговорните длъжностни лица в отдел ДЗК.
При подаване на заявлението длъжностното лице от отдел ДЗК проверява приложените документи и когато установи непълнота или нередовност, дава указания на заявитела за отстраняването им.
В срок до 24 часа от подаване на заявлението дръжностното лице от отдел ДЗК извършва проверка за спазване по отношение на транспортното средство в случаите, когато същото е регистрирано извън територията на Република България. В срок до 24 часа от получаване на документите и извършване на проверките, директорът на регионалната здравна инспекция издава разрешение по образец съгласно Приложение № 3 от
Наредба № 2.
Отговорното лице, което е определено за изпълнение на процедурата, присъства по време на херметизирането или запояването и пломбирането на ковчега, съответно на затварянето на транспортния контейнер и извършва контрол за спазването на здравните изисквания по чл.24, ал.2 и ал.3 от Наредба № 2.
Отказ за извършване на процедурата
При непълнота на изискуемите документи и неотстраняването и в указания срок директорът на РЗИ-Разград прави мотивиран отказ за издаване на разрешение за пренасяне на покойници извън страната и уведомява писмено лицето за това.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ; Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол.
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път - чрез електронната поща на РЗИ-Разград
- rzi_razgrad@mbox.contact.bg
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
-
в) интернет адрес за служебно заявяване
г) вид на услугата - първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – няма.
РезултатВсяко Разрешение се отнася за конкретния случай и при определените условия.
Лицето получило разрешение за пренасяне на покойник извън страната следва да спазва изискванията, установени в Наредба №2 на МЗ за здравните изисквания към гробищни паркове (гробища) и погребването и пренасянето на покойници /ДВ бр.36/2011г./, при пренасянето на тленните останки.
Начини на получаване на резултата от услугата
Административният акт се получава от заявителя по начин указан в подаденото от него заявление, а именно:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител, в центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. По електронен път.
Наредба № 2 от 2011 г. за здравните изисквания към гробищни паркове (гробища) и погребването и пренасянето на покойници
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20 лв.Такса: 20 лв. съгласно чл. 6 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението.
Таксата може да бъде заплатена по следните начини:
- в брой на касата на РЗИ – Разград;
- по банков път;
- чрез терминално устройство ПОС в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Разград.
Банкова сметка на РЗИ-Разград
Банка: ДСК-ЕАД IBAN: BG25 STSA 9300 3148 5821 01 BIC: STSABGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта