Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаПодавате заявление/искане в свободен текст, адресирано до кмета на Община Златарица. Заявлението се регистрира в Центъра за административно обслужване.
Към заявлението следва да приложите следните документи:
1.1. Независимо от коя от посочените по-долу три групи кандидат сте:
- Копие на разпореждане на длъжностното лице на Териториалното поделени на НОИ - Велико Търново, с което се отказва отпускане на пенсия, а когато няма такова разпореждане - следва да представите документи, установяващи липса на основание за отпускане на друг вид пенсия, или декларация, че нямате достатъчно положен осигурителен стаж; декларация за семейно и имотно състояние и за годишния доход на член от семейството, включително от друга държава, за 12 месеца преди датата на подаване на заявлението в общината и документите, удостоверяващи този доход
1.2. Ако сте кандидат - жена и сте навършили 65 години и 10 месеца, родили сте и сте отгледали 5 и повече деца до навършване на 18-годишната им възраст: и документ от Община Бургас, че сте родили и отгледали 5 и повече деца до 18-годишната им възраст, че не са били лишавани или ограничавани родителските Ви права и че децата не са били настанявани в държавни заведения за отглеждане за срок, по-голям от една година, освен по здравословни причини; документ за придобит осигурителен стаж не по-малко от 3 години;
1.3. Ако сте лице, навършило 65 години и 10месеца възрастта и сте полагали грижи в продължение на повече от 10 години за инвалиди - членове на техните семесйтва, постоянно нуждаещи се от чужда помощ: и решение на ТЕЛК (НЕЛК), удостоверяващо, че болният за целия 10-годишен период е бил инвалид с трайно намалена работоспособност/ вид и степен на увреждане над 90 на сто, който постоянно се е нуждаел от чужда помощ; документ за придобит действителен осигурителен стаж не по-малко от 3 години
1.3. Ако сте дете или законен представител на дете без право на наследствена пенсия от починал родител: Копие на препис-извлечение от акт за смърт на починалия родител; оригинал или нотариално заверено копие на удостоверението за наследници на починалия родител; копие на удостоверение за раждане на детето; ако сте лице от тази група и сте навършили 18-годишна възраст - документ, удостоверяващ статута Ви на учащ.
Заявлението с необходимите документи може да заявите чрез:
- Единен портал за достъп до електронни административни услуги на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2127
- Системата за сигурно електронно връчване с ПИК на НОИ или КЕП, на адрес: https://edelivery.egov.bg/;
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване;
- На e-mail: obshtina@zlataritsa.bg;
- Чрез лицензиран пощенски оператор.
*Заявление подадено по електронен път следва да бъде подписано от заявителя с квалифициран електронен подпис (КЕП).
Процедура
Регистриране на преписката в ИС.
Заявяването на електронна административна услуга се извършва чрез Единен модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги
За да заявите тази електронна услуга е необходимо да притежавате валидно средство за идентификация ПИК на НАП, ПИК на НОИ, УКД на НЗОК, за което е въведена допълнителна еднократна парола (втори фактор) за автентикация или електронен подпис /КЕП/.
Профили в системите на еФорми, еВръчване и еПлащане.
Изпълнение на услугата
Насочване на приетите документи към експерт ОЗСД за обработка.
Изготвя се докладна записка за предложение за отпускане на персонална пенсия пред Общински съвет;
Насочване на докладната записка към ресорен заместник-кмет;
Внасяне на докладната записка за обсъждане в Комисия за социална политика;
Разглеждане на докладната записка;
Вземане на решение за предложение към Министерски съвет за отпускане на персонална пенсия или мотивиран отказ;
Предоставяне на препис от решението на мл. експерт ОЗСД за изготвяне на предложение за персонална пенсия или мотивиран отказ
Комплектоване на преписката;
Насочване на преписката към заместник-кмет за подпис;
Изпращане на преписката до НОИ - София
Регистрира изходящия документ в ИС
3. Изпращане на писмо до Централното управление на НОИ в гр. София, към което са приложени всички гореописани документи.
резултат от услугатаПОЛУЧАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Получаване от заявителя на препис от решението по заявения начин.
· Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО – деловодство.
· Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
· На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
· По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.
Средства за електронна идентификация:
* Ниво на осигуреност - високо;
* Средство за идентификация - КЕП;
Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж