Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугата Необходими документи:
Заявление по предоставяне на административната услуга
1. При потвърждаване на категорията – Лицето, извършващо дейност в обекта или упълномощено от него лице, в срок до три месеца, преди изтичане на пет годишния срок на действие на удостоверението за определена категория, подава заявление.
Към заявление-декларация се прилагат следните документи:
1.1. Копие на документ за ползване на обекта, представляващ място за настаняване, когато обекта не е собственост на заявителя и не подлежи на вписване;
1.2. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението –декларацията се подава от упълномощено лице.
2. При промяна на категорията на туристически обект в по-висока от определената категория
Заявление-декларацията се подава преди изтичането на срока на определената категория и извън тримесечния срок по чл. 133, ал. 3 от ЗТ. На лицето, извършващо дейност в обекта, не се издава временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, като вече издаденото удостоверение запазва действието си до издаване на новото. При получаване на новото удостоверение заявителят е длъжен да върне предходното.
Когато заявената по-висока категория се отнася за обект, чийто категоризиращ орган е кметът на общината, но повишението надхвърля неговите правомощия по чл. 128 от ЗТ, кметът уведомява министъра на туризма, като изпраща постъпилото заявление-декларация, ведно с пълната документация по преписката на туристическия обект.
Към заявлението-декларация се прилагат следните документи:
2.1. Заявление-декларация по образец за промяна на категорията в по-висока или по-ниска от досегашната.
2.2 Декларация за изгубено, унищожено или повредено удостоверение за определена категория на туристическия обект
2.3. Документ за заплатена такса съгласно Тарифата по ЗТ.
3. При промяна на категорията на туристическия обект в по-ниска от определената
Лицето, което извършва дейност в обекта, или упълномощено от него лице подава заявление-декларация за промяна на категорията в по-ниска от определената по реда на чл. 129 от ЗТ. Към него се прилага и декларация, удостоверяваща, че вписаните данни в Националния туристически регистър за лицето и обекта не са променени. В 30-дневен срок от постъпване на заявлението-декларация, по предложение на длъжностните лица по чл. 130, ал. 1, на заявителя се издава ново удостоверение за категория съгласно искането. Заявлението следва да се подаде преди изтичане на срока на определената категория и извън тримесечния срок по чл. 133, ал. 3 от ЗТ. Искането се разглежда от ОЕККТО, която предлага на категоризиращия орган издаване на съответното удостоверение и табела. При получаване на новото удостоверение заявителят е длъжен да върне предходното.
Към заявление-декларация се прилагат следните документи:
3.1. Заявление-декларация по образец за промяна на категорията (в по-висока или по-ниска от досегашната).
3.2. Декларация, удостоверяваща, че вписаните данни в Националния туристически регистър не са променени.
3.3 Декларация за изгубено, унищожено или повредено удостоверение за определена категория на туристическия обект
Начин на заявяване:
Заявлението по образец на Министерство на туризма с необходимите документи може да заявите чрез:
- Единен портал за достъп до електронни административни услуги на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2089
- Системата за сигурно електронно връчване с ПИК на НОИ или КЕП, на адрес: https://edelivery.egov.bg/;
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване;
- На e-mail: obshtina@zlataritsa.bg;
- Чрез лицензиран пощенски оператор.
*Заявление подадено по електронен път следва да бъде подписано от заявителя с квалифициран електронен подпис (КЕП).
Заплащане на услугатаЗа клас А- хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни и туристически селища и вили
1. до 30 стаи – 350 лв./178,95 EUR
2. от 31 до 150 стаи – 800 лв./409,03 EUR
3. от 151 до 300 стаи – 1600 лв./818,07 EUR
4. от 301 стаи до 500 стаи – 2200 лв./1124,84 EUR
5. над 500 стаи – 4000 лв./2045,17 EUR
За клас Б – пансиони, почивни станции, семейни хотели, хостели.
1. до 20 стаи – 180 лв./92,03 EUR
2. от 21 до 40 стаи – 300 лв./153,39 EUR
3. от 41 до 60 стаи – 650 лв./332,34 EUR
4. от 61 стаи до 100 стаи – 1100 лв./562,42 EUR
5. над 100 стаи – 3200 лв./1636,13 EUR
За клас Б - къщи за гости, бунгала и къмпинги
къщи за гости за 1 легло – 18 лв./9,2 EUR на легло;
бунгала за едно легло - 14 лв./7,16 EUR на легло;
за паркомясто за автомобил / каравана / кемпер в къмпинг - 9 лв./4,6 EUR на брой;
за място на палатка в къмпинг – 9 лв./4,6 EUR на брой;
За заведения за хранене и развлечения
до 20 места за сядане – 130 лв./66,47 EUR
от 21 до 50 места за сядане – 220 лв./112,48 EUR
от 51 до 100 места за сядане – 450 лв./230,08 EUR
от 101 до 150 места за сядане – 720 лв./368,13 EUR
от 151 до 250 места за сядане – 1 100 лв./562,42 EUR
от 251 до 300 места за сядане – 1 300 лв./664,68 EUR
над 300 места за сядане – 1 800 лв./920,33 EUR
При промяна категорията на туристическия обект в по-ниска от определената му се заплаща такса 80 лв., а при промяна в по-висока категория, таксата е като за нова категоризация.
Изпълняване на услугатаПрием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката първо за резолюция от кмета, след което се насочва за изпълнение към към мл. експерт ТТК;
Извършва се проверка на място от работна група и се изготвя констативен протокол за категоризиране на туристическия обект.
Въз основа на протокола се издава заповед за категоризиране. Следва издаване на временно удостоверение за категоризация.
Издаване на удостоверение за категоризация.
Предоставяне на услугатаВие може да получите издаденият индивидуален административен акт :
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни от оператора за служебни цели. Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
· като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
· като вътрешна куриерска пратка;
· като международна препоръчана пощенска пратка.
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма, приета с ПМС 118 от 2021 г.
За услугата се заплаща таксаТаксата се заплаща съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
• На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване;
• По електронен път чрез Портал за електронни плащания на адрес: https://pay.egov.bg/;
• По банкова сметка:
IBAN: BG81CECB9790 8459 473000
BIC: CECBBGSF
Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА
Код за плащане: 44 80 90
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път