Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Главна дирекция "Аграрно развитие"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул.."Н.Й.Вапцаров"10, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)084/616011
Факс: (084)084/616011
Адрес на електронна поща: odz_razgrad@mail.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Обедна почивка от 12.00 до 12.30 часа.
Първоначална регистрацияХарактеристика - първоначална регистрация.
В употреба се допуска самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW, несамоходни и стационарни машини, съоръжения, инсталации и апарати, използвани в земеделието и горите и машини за земни работи, след вписване в регистъра в 30-дневен срок от нейното придобиване от страна на собствениците по седалище на юридическите лица или постоянен адрес на едноличните търговци и физически лица.
Документи - първоначална регистрация.
1. Заявление по образец;
2. Документ за собственост с данни за марката, модела и фабричните номера на рамата;
3. Квитанция за платена застраховка „Гражданска отговорност“ за самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW и ремаркета, когато техниката се пуска в действие;
4. Документ за регистрация, издаден от компетентен орган от държавата по регистрация, преведен на български език, когато собственикът не е регистриран в Република България;
5. Валиден сертификат за съответствие с ЕС одобрения тип или валиден сартификат за съответствие с национално одобрения тип;
6. Валидна декларация за съответствие на техниката, тогава когато се изисква;
7. Документ за оформен внос, когато собствеността е придобита извън територията на ЕС или ЕИП.
8. Документ за платена такса.
Процедура - първоначална регистрация.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава за комплектоване, идентификация и годишен технически преглед на място в съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация, талон за технически преглед и табела с регистрационен номер се издават в 1-месечен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Промяна в регистрациятаХарактеристика - промяна в регистрацията.
Промяна в регистрацията на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на следните обстоятелства: промяна на постоянния адрес или на адрес по съдебна, съответно търговска регистрация на собственика; промяна на собствеността или името на собственика; промяна на данните за техниката, посочени в свидетелството за регистрация; изгубване или унищожаване на регистрационната табела за регистрация.
Документи - промяна в регистрацията.
1. Заявление по образец;
2. Документ за собственост с данните за марка, модел и фабричните номера на рамата, при смяна на собствеността или смяна на рама или двигател;
3. Свидетелството за регистрация на техниката;
4. Табела с регистрационен номер;
5. Доказателства, че техниката е преминала на изпитване и оценка за съответствие с приложимите изисквания за безопасност, при възстановяване на прекратена регистрация на техниката.
6. Документ за платена такса.
Процедура - промяна в регистрацията.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация и табела с регистрационен номер само по искане на заявителя, когато регистрацията е в същата област се издават в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Прекратяване на регистрацията и отчисляванеХарактеристика - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
Прекратяване на регистрация на техниката се извършва при настъпване на едно от следните обстоятелства: по искане на собственика; при писмено уведомяване за изплатена тотална щета от лицензиран застраховател – за техника, неподлежаща на възстановяване или разкомплектувана за продажба на части от застрахователя; при писмено уведомяване за регистрация на техниката в друга държава-членка на ЕС. Отчисляване на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на едно от следните обстоятелства: бракуване; унищожаване вследствие на произшествие, природно бедствие или пожар; напускане на страната; регистрация на техниката в друга област; промяна в регистрацията.
Документи - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
1. Заявление по образец;
2. Свидетелството за регистрация на техниката;
3. Табела с регистрационен номер;
4. Доказателства, че техниката: е приета за разкомплектуване; се съхранява в имот – частна собственост; се изнася от страната; е открадната.
Процедура - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Прекратяване на регистрацията и отчисляване на техниката се извършва в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Закон за регистрация и контрол на земеделска и горска техника
Наредба № 2 от 3.02.2016 г. за условията и реда за регистрация на техниката по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника
Закон за регистрация и контрол на земеделската и горската техника
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 7.00 лв. / 3.58 €За извършване на идентификация при първоначална регистрация се събира такса в размер 4 лв.
За издаване на свидетелство за регистрация на техниката, талон за технически преглед и за предоставяне на табели с регистрационен номер се събира такса в размер 7 лв.
За извършване на промяна в регистрацията се събира такса в размер 4 лв.
За подмяна на свидетелство за регистрация на техниката, талон за технически преглед и за предоставяне на табели с регистрационен номер се събира такса в размер 7 лв.
За прекратяване на регистрацията и отчиславане на земеделска и горска техника не се заплаща такса.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път