Предмет:
Вписване в публичния регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Заявител:
Всяко физическо или юридическо лице, което открива обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Добрич.
Необходими документи:
1. Заявление по образец.
2. Документ за платена държавна такса.
3. Копие на:
3.1. Документ за въвеждане в експлоатация по чл. 177 от Закона за устройство на територията;
3.2. Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта.
Вътрешен ход на процедурата:
След приемане на документите, служител в Център за административно обслужване на РЗИ – Добрич прави регистрация в автоматизирана информационна система за документооборот и след резолюции на Директора на РЗИ - Добрич, на директора на дирекция ОЗ и началник отдел ДЗК, преписката се предава на служител от отдел ДЗК за проверка на документите и организация на процедурата. При непълнота/нередовност на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от 6 месеца. При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Център за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите, обектът се вписва в публичен регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води. В 30-дневен срок от вписването в регистъра, комисия определена от директора на РЗИ - Добрич извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания. При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията, компетентният орган издава:
- предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
- заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
След като компетентния орган е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
- продължаване или спиране на дейността на обекта;
- възобновяване на дейността на обекта;
- заличаване на регистрацията на обекта.
В 5-дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ - Добрич издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта.
Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
Регистрация се извършва за неопределен срок. Действието на регистрацията се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата, вписани в регистъра.
Отказ за регистрация
При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание, директорът на РЗИ - Добрич издава заповед за отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра. Заповедта се връчва на заявителя на услугата и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА
1. В Център за административно обслужване в РЗИ-Добрич (гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57, стая 111, ет. 1), като същото може да се внесе устно, след попълване от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.
2. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ-Добрич: rzi-dobrich@mh.government.bg. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9300 гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
4. На профила на Регионална здравна инспекция-Добрич (ЕИК 176031070), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - централизирана платформа за предоставяне на услуги от администрациите, поддържана от Министерство на електронното управление (МЕУ)-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/466
При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено и се определя срок за отстраняването им.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ
Ниво 1: Публикувана е информация в интернет за услугата, която е достъпна за гражданите и фирмите.
Ниво 2: едностранна комуникация-предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до образци на електронни формуляри на адрес: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Интернет адрес за служебно заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/e-services
Вид на услугата: първична
НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Регистърът е публичен и се публикува на интернет страницата на Министерство на здравеопазването.