Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Добрич, гр. Добрич, гр. Добрич ул. Св.св. Кирил и Методий" № 57, п.к. 9300
Код за междуселищно избиране: 058
Телефон за връзка: 655511
Факс: (058)600 692
Адрес на електронна поща: rzi-dobrich@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, от 12.00 до 12.30 - почивка. Звеното за административно обслужване е с непрекъсваем режим на работа от 08:30 до 17:00 часа.
ПРОЦЕДУРАПредмет:
Вписване в публичния регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Заявител:
Всяко физическо или юридическо лице, което открива обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Добрич.
Необходими документи:
1. Заявление по образец.
2. Документ за платена държавна такса.
3. Копие на:
3.1. Документ за въвеждане в експлоатация по чл. 177 от Закона за устройство на територията;
3.2. Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта.
Вътрешен ход на процедурата:
След приемане на документите, служител в Център за административно обслужване на РЗИ – Добрич прави регистрация в автоматизирана информационна система за документооборот и след резолюции на Директора на РЗИ - Добрич, на директора на дирекция ОЗ и началник отдел ДЗК, преписката се предава на служител от отдел ДЗК за проверка на документите и организация на процедурата. При непълнота/нередовност на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от 6 месеца. При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Център за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите, обектът се вписва в публичен регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води. В 30-дневен срок от вписването в регистъра, комисия определена от директора на РЗИ - Добрич извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания. При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията, компетентният орган издава:
- предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
- заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
След като компетентния орган е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
- продължаване или спиране на дейността на обекта;
- възобновяване на дейността на обекта;
- заличаване на регистрацията на обекта.
В 5-дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ - Добрич издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта.
Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
Регламент (ЕО) № 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 година относно хигиената на храните
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.На основание чл. 17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, приета с ПМС № 242/08.10.2007 г. (обн., ДВ, бр. 83 от 16.10.2007 г.).
За услугата се заплаща такса в размер на 30 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
- чрез ПОС терминално устройство - на гишето в ЦАО на инспекцията (задължително се представя лична карта на картодържателя);
- по банков път (задължително се посочва основание за плащането /АУ-№ услугата/).
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път