Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Видин, общ. Видин, гр. Видин, ул. "Цар Симеон Велики" № 76
Код за междуселищно избиране: 094
Телефон за връзка: (094) 923 176
Адрес на електронна поща: rzi-vidin@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на Център за административно обслужване (ЦАО) без прекъсване. В случаите, когато в служебните помещения има потребители в края на обявеното работно време, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време
ЗаявителиПроизводителите (физически или юридически лица) на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Необходими документи
- Заявление по образец, в което се посочват име и адрес на лицето, съответно седалище, адрес на управление и код по БУЛСТАТ/ЕИК за лицата, регистрирани в Република България, а за лицата, регистрирани в друга държава - членка на Европейския съюз, или страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - друг идентификационен код или номер, както и адрес на обекта;
- Копие на удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл. 177, ал. 3 от ЗУТ;
- Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта;
- Документ за платена такса.
Начини на заявяване на услугата
- Лично – с документ за самоличност;
- Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
- От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
- Устно в Център за административно обслужване на РЗИ – Видин, за което служител от центъра попълва заявление по образец;
- Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
- По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/466?staId=1319&cP=3
Срок и процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документиВътрешен ход на процедурата
Заявлението се адресира до директора на РЗИ – Видин. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
След приемане на документите в Центъра за административно обслужване и регистрация под съответния за услугата номер в Автоматична информационна система EVENTIS R7, Директора на РЗИ ги резолира на Директор на Дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ), който насочва документите към определен в дирекцията служител за изпълнение.
Заявлението се проверява в срок до 5 работни дни от неговото подаване. При установяване на нередности компетентният орган уведомява заявителя и определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по дълъг от 6 месеца, като срокът по ал. 2, т. 11 (дата на започване на дейността) спира да тече.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им Директора на РЗИ – Видин:
- Издава заповед за пълен или частичен отказ за регистрация при неотстраняване на нередностите.
- Вписва в регистъра обекта за производство, преработка и/или дистрибуция на храни за заявените дейности, като действието на регистрацията е безсрочно.
Заповедта за пълен или частичен отказ за регистрация се съобщава и може да се обжалва по реда на Административно процесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението.
В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство и преработка на храни, комисия, определена от Директора на РЗИ – Видин, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания, съгласно Закона за храните.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката, в зависимост от тежестта на нарушенията, се издава:
- Предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
- Заповед за спиране дейността на обекта - при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората или животните.
Бизнес операторът писмено уведомява компетентният орган по чл. 23, ал. 2, т. 2 от Закона за храните за отстраняване на несъответствието. В срок до 3 (три) работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или от уведомяването комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
- Продължаване или спиране на дейността в обекта;
- Възобновяване на дейността в обекта;
- Заличаване на регистрацията на обекта.
В 5-дневен срок от получаване на протокола Директора на РЗИ – Видин издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административно процесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението.
Срок за предоставяне на услугата:
До 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им. Проверката се извършва в 30-дневен срок от вписването в регистъра.
Начини на получаване на резултата от услугатаВ зависимост от изразеното от заявителя желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
- Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис;
- Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя;
- На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
- Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща;
- На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30.00 лв. / 15.34 €На основание чл. 17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за регистрация на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, се събира държавна такса в размер на 30.00 лв. / 15.34 €.
Начини на плащане:
- в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. Видин 3700, ул. „Цар Симеон Велики“ №76, ет.1;
- на ПОС терминал в ЦАО на адрес: гр. Видин 3700, ул. „Цар Симеон Велики“ №76, ет.1;
- по банков път по сметка на РЗИ Видин: УниКредитБулбанк – банков клон гр. Видин, IBAN BG02UNCR 9660 3111 1731 15, BIC UNCRBGSF.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път