ВПИСВАНЕ НА ОСОБЕН ЗАЛОГ ЗА ЗАЯВКА/ИЗДАДЕН СЕРТИФИКАТ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНА ЗАКРИЛА
Услугата се инициира с подаване на искане по образец от всяка от заинтересованите от вписването страни или чрез представител по индустриална собственост. В случай че притежателят няма постоянен адрес или седалище в Република България, искането се подава чрез представител по индустриална собственост.
Искането може да бъде подадено по следните начини:
в Патентното ведомство;
по пощата;
по факс;
по електронен път.
Към искането се прилагат следните документи:
документ от съда за учредяване на особен залог или договор за учредяване на особен залог в оригинал или заверено с "вярно с оригинала" копие;
нотариално заверено съгласие на залогодателя;
декларация за истинността на заявените обстоятелства по чл. 27, ал. 2, т. 4 от ЗОЗ;
нотариално заверена декларация по чл. 264, ал. 1 от ДОПК;
пълномощно, когато заявлението се подава чрез представител по индустриална собственост;
документ за платени такси.
Документът от съда за учредяване на особен залог или договорът за учредяване на особен залог трябва да съдържат идентификационни данни на страните по договора, идентификационни данни на сертификата за допълнителна закрила, наличие на изрично волеизявление на страните за учредяването на залога, дата, подпис и печат.
Когато искането се подава по електронен път се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата epay.bg или чрез Среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Искането се предава на дирекция „Спорове и административнонаказателна дейност“. За всяко подадено искане се проверява дали е платена държавна такса и дали са предоставени доказателства за настъпване на заявените обстоятелства.
Когато в хода на разглеждане на искането се констатират нередовности, на лицето подало искането , се изпраща уведомление, с което му се предоставя 7-дневен срок за отстраняване на нередовностите. Ако нередовностите не бъдат отстранени в срок, производството по разглеждане на искането се прекратява.
Решенията по исканията за вписване се взимат от председателя на Патентнто ведомство или от оправомощен от него заместник-председател.
Когато искането отговаря на изискванията определени в закона и е постановено решение за вписване на особения залог се издава удостоверение за извършеното вписване.
- Вписване в Държавния регистър на сертификатите за допълнителна закрила и публикация
Когато с решението на председателя на Патентното ведомство се уважи искането се извършва вписване в Държавния регистър на сертификатите за допълнителна закрила и се уведомява лицето, подало искането.
За извършеното вписване се прави публикация в Официалния бюлетин на Патентното ведомство.
ОБЕЗПЕЧИТЕЛНА МЯРКА ВЪРХУ СЕРТИФИКАТ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНА ЗАКРИЛА
Услугата се инициира с подаване на искане по образец от всяка от заинтересованите от вписването страни или чрез представител по индустриална собственост. В случай че притежателят няма постоянен адрес или седалище в Република България, искането се подава чрез представител по индустриална собственост.
Искането може да бъде подадено по следните начини:
в Патентното ведомство;
по пощата;
по факс;
по електронен път.
Към искането се прилагат следните документи:
документ от съда за допускане на обезпечителна мярка, съдържащ данни за обекта на обезпечението, вида на допуснатото обезпечение и страните по обезпечението.
пълномощно, когато заявлението се подава чрез представител по индустриална собственост;
документ за платени такси.
Когато искането се подава по електронен път се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата epay.bg или чрез Среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Искането се предава на дирекция „Спорове и административнонаказателна дейност“. За всяко подадено искане се проверява дали е платена държавна такса и дали са предоставени доказателства за настъпване на заявените обстоятелства.
Когато в хода на разглеждане на искането се констатират нередовности, на лицето подало искането, се изпраща уведомление, с което му се предоставя 7-дневен срок за отстраняване на нередовностите. Ако нередовностите не бъдат отстранени в срок, производството по разглеждане на искането се прекратява.
Решенията по исканията за вписване се взимат от председателя на Патентнто ведомство или от оправомощен от него заместник-председател.
- Вписване в Държавния регистър на сертификатите за допълнителна закрила и публикация
Когато с решението на председателя на Патентното ведомство се уважи искането се извършва вписване в Държавния регистър на сертификатите за допълнителна закрила и се уведомява лицето, подало искането.
За извършеното вписване се прави публикация в Официалния бюлетин на Патентното ведомство.
- Предоставяне на резултата на услугата
Патентно ведомство поддържа Държавния регистър на сертификатите за допълнителна закрила в електронна форма. Проверка за налични вписвания може да бъде извършена чрез системата BPO online.
ВПИСВАНЕ НА СЕРТИФИКАТ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНА ЗАКРИЛА В МАСАТА НА НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТТА
Услугата се инициира с подаване на искане по образец от всяка от заинтересованите от вписването страни или чрез представител по индустриална собственост. В случай че притежателят няма постоянен адрес или седалище в Република България, искането се подава чрез представител по индустриална собственост.
Искането може да бъде подадено по следните начини:
в Патентното ведомство;
по пощата;
по факс;
по електронен път.
Към искането се прилагат следните документи:
документ от съда за включване на сертификата за допълнителна закрила в масата на несъстоятелността;
пълномощно, когато заявлението се подава чрез представител по индустриална собственост;
документ за платени такси.
Когато искането се подава по електронен път се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата epay.bg или чрез Среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Искането се предава на дирекция „Спорове и административнонаказателна дейност“. За всяко подадено по този раздел искане се проверява дали е платена държавна такса и дали са предоставени доказателства за настъпване на заявените обстоятелства.
Когато в хода на разглеждане на искането се констатират нередовности, на лицето подало искането, се изпраща уведомление, с което му се предоставя 7-дневен срок за отстраняване на нередовностите. Ако нередовностите не бъдат отстранени в срок, производството по разглеждане на искането се прекратява.
Решенията по исканията за вписване се взимат от председателя на Патентнто ведомство или от оправомощен от него заместник-председател.
- Вписване в Държавния регистър на сертификатите за допълнителна закрила и публикация
Когато с решението на председателя на Патентно ведомство се уважи искането се извършва вписване в Държавния регистър на сертификатите за допълнителна закрила и се уведомява лицето, подало искането.
За извършеното вписване се прави публикация в Официалния бюлетин на Патентното ведомство.