Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правен"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Г.М. Димитров" № 52-Б, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9701 321
Факс: 02 873 52 58
Адрес на електронна поща: services@bpo.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 18:30, Работното време с клиенти в Центъра за административно обслужване е от 9.00 часа до 12.00 часа и от 13.00 часа до 16.00 часа;
Каса, работа с клиенти: понеделник - петък от 9.00 часа до 12.00 часа и от 13.00 часа до 16.00 часа;
Централна патентна библиотека, работа с клиенти: понеделник - петък от 9.00 часа до 12.00 часа и от 13.00 часа до 16.00 часа;
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Регистриране на марка
- Правото върху марка се придобива чрез регистрация, считано от датата на подаване на заявката.
- Правото на регистрация принадлежи на първия заявител.
- Правото върху марка е изключително право.
Заявяване и експертиза на маркаСрок за извършване на експертиза и публикация на заявена марка - минимум 5 месеца след заплащане на таксите по Тарифата.
1/ Марка
1.Заявка за регистрация на марка; 2.Пълномощно (когато е необходимо); 3.Документ за платени държавни такси по Тарифата.
2/ Колективна марка
1.Заявка за регистрация на марка; 2.Правила за използване; 3.Пълномощно (когато е необходимо); 4.Документ за платена държавна такса по Тарифата.
3/ Сертификатна марка
1.Заявка за регистрация на марка; 2.Правила за използване; 3.Пълномощно (когато е необходимо); 4.Документ за платена държавна такса по Тарифата.
Необходими документи при претендиран приоритет: Приоритетно свидетелство в превод на български език (прилага се към заявката за регистрация на марка).; Документ за платена държавна такса; Пълномощно (когато е необходимо);
Издаване на свидетелство за регистрация на маркаСвидетелството за регистрация на марка се издава след изтичане на 14-дневен срок от датата на издаденото решение за регистрация. Свидетелството за регистрация на марка може да бъде получено по електронен път, по пощата с обратна разписка или на гише в звеното за административно обслужване.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на ЕАУНивото на идентификация за услугата в съответствие с чл. 8 от Регламент (ЕС) № 910/2014 г. е "ЗНАЧИТЕЛНО".
За достъп до тази електронна услуга е необходима:
1. Регистрация с потребителско име и парола
За услугата се заплаща такса1. Заявка и експертиза до 3 класа (марки) - 520 лв./265.87 EUR
а) За всеки следващ клас след 3-тия - по 30 лв./15.34 EUR;
1.2 Заявка и експертиза до 3 класа (колективни и сертификатни марки) - 1010 лв./516.40 EUR
а) За всеки следващ клас след 3-тия - по 80лв./40.90 EUR;
2. Претендиране на приоритет - за всеки приоритет по (марки) - 20 лв./10.23 EUR
2.1 Претендиране на приоритет - за всеки приоритет по (колективни и сертификатни марки) - 20 лв./10.23 EUR
3. Подаване на опозиция (търговски марки, марки за услуги и съвместни марки) - 350 лв./178.95 EUR
3.1 Подаване на опозиция (колективни и сертификатни марки) - 700 лв./357.90 EUR
4. Издаване на свидетелство за регистрация (марки) - 50 лв./25.56 EUR
4.1 Издаване на свидетелство за регистрация (колективни и сертификатни марки) - 50 лв./25.56 EUR
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път