Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, , п.к. 7500
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: 818823
Факс: (086)086818851
Адрес на електронна поща: dgeorgiev@ss.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на Звено "Административно обслужване" в областната администрация Силистра е от 9,00 до 17,30 часа.
Необходими документи при заявяване на услугата1. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път;
При необходимост заявителят представя:
1. Актуална скица на имота, когато за съответната територия няма влязла в сила кадастрална карта;
2. Удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове.
Ниво на сигурност и средство за електронна идентификация при предоставяне на електронни административни услугиНиво на сигурност - високо.
Средство за идентификация - КЕП.
Изисквания, процедури, инструкцииЕтап на заявяване на АУ/П
ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
- Със заявление в Център за административно обслужване
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в Център за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление по електронна поща;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
Средства за електронна идентификация:
- Възможност на гражданите и организациите да се идентифицират и автентикират посредством квалифициран е-подпис и ПИК на НОИ
Необходими документи:
1. Заявление;
2. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
При необходимост заявителят представя:
1. Актуална скица на имота, когато за съответната територия няма влязла в сила кадастрална карта;
2. Удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове.
Забележки:
Всички оригинални документи се връщат на заявителя след издаване на удостоверението;
ПРОВЕРКА ЗА РЕДОВНОСТ НА ИСКАНЕТО
Проверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап. При непълна преписка на заявителя се изпраща съобщение с възникналите грешки и срокът за отстраняването им. Когато в законово установения срок не се отстранят несъответствията, производството се прекратява.
СЪЗДАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТ
Удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост или за отписване на имота от актовите книги.
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА УСЛУГАТА
Удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост или за отписване на имота от актовите книги, което се предоставя на заявителя с придружително писмо.
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от център за административно обслужване;
- По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
- В Системата за сигурно електронно връчване.
Закон за държавната собственост
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 10.00 лв. / 5.11 €
За бърза услуга 15.00 лв. / 7.67 €
Съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за държавната собственост.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта