Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИзготвянето на удостоверението се извършва на база преглед за периода от време, в който лицето е било служител в Столична регионална здравна инспекция и длъжностите които е заемал. За дадения период се проверяват и се вземат данни от разплащателните ведомости на СРЗИ, други разходооправдателни документи, договори за възлагане на труд и други автентични документи, съдържащи достатъчно данни за осигурителния стаж.
ЗаявявителиЛице, което е било в служебни/трудови правоотношения със Столична регионална здравна инспекция и/или организациите, на които СРЗИ е правоприемник. При заявяване лицето задължително следва да посочи желания от него начин за получаване на удостоверението.
Начини на заявяване на услугаталицето подава заявление за издаване на удостоверение (УП – 3) по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор /поща/ – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от осигуреното лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път - чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/vsichki+administratsii/unificirani+uslugi/2133
Необходими документи
- Заявление по образец;
- Копия от трудова/служебна книжка;
- Документ за идентичност на имена, в случай на настъпили промени;
- Изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, когато искането не се подава лично от заинтересованото лице – в оригинал и копие.
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугатаЗаявителят подава заявление по образец до директора на СРЗИ за издаване на удостоверение (УП-3) или заявява услугата устно. При заявяването се посочва длъжността и периода, през който е работил/а. Заявлението или протоколът за устно заявяване, ведно с приложените документи, се входират с входящ номер в Административно-информационната система „EVENTIS R7“ от служител в Центъра за административно обслужване (ЦАО). След регистрацията преписката се предава на директор на дирекция „Административно-правно, финансово и стопанско обслужване“ (АПФСО) за изпълнение.
Специалист по управление на „Човешките ресурси“ от дирекция АПФСО въз основа на ведомости за заплати и други разходооправдателни документи и договори за възлагане на труд, съхранявани в архива на СРЗИ, изготвя удостоверението по формуляр на Националния осигурителен институт. Удостоверението се изготвя в 2 (два) оригинала, по един за всяка от страните, които се предоставят за подпис на директора на СРЗИ или упълномощен от него служител. След подписването му удостоверението се регистрира със съответния изходящ номер в АИС „EVENTIS R7“ като подчинен номер на номера за Заявлението и се подпечатват с печат на инспекцията.
Начин на предоставяне на резултата от услугатаВ зависимост от изразеното от заявителя желание, документът му се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – си приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: II-ро ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж