Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугатаЗаявител:
Всяко физическо или юридическо лице, открило обект с обществено предназначение.
Лица, извършващи дейност с транспортни средства за обществен превоз или с транспортни средства със специално предназначение.
Необходими документи:
1. При откриване на обект с обществено предназначение:
а) уведомление по образец;
2. При извършване на дейност от обект с обществено предназначение - транспортно средство (транспортни средства):
а) уведомление по образец;
Вътрешен ходЗаявлението може да бъде подадено на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор, по електронен път или устно.
В случай на устно заявявяне, се изготвя протокол от служителя, приел заявлението. Служител от ЦАО попълва необходимите документи, които се подписват от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, като в него задължително се отбелязват и приложените документи. При устното заявяване по телефона, протоколът се подписва само от служителя.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до дирекция “Обществено здраве”, отдел ДЗК, респ. до отговорните длъжностни лица в отдел ДЗК.
Срокът за уведомяване на РЗИ – Разград за открит обект или за извършваната дейност е не по-късно от деня на започване на дейността с уведомление по образец съгласно приложение № 1.
В срок до 1 месец от датата на подаденото уведомление инспекторът извършва проверка в обекта за спазване на здравните изисквания и за наличие на документите, посочени в Необходими документи.
Обектът/транспортното средство се вписва в регистъра на ООП в 14-дневен срок от извършване на проверката на обекта, при условие, че са спазени здравните изисквания и са налице необходимите документи. Вписването се извършва от длъжностно лице от отдел ДЗК, дирекция ОЗ, определено със заповед от директора на РЗИ. След вписване в регистъра подаденото уведомление и протоколът от проверката се окомплектоват в досие и се предават на определено длъжностно лице от съответната дирекция за осъществяване на систематичен здравен контрол.
Ако при проверката се констатира, че не са спазени здравните изисквания за обекта или е налице непълнота на посочените документи, се издава предписание с посочване на срок за привеждане в съответствие със здравните изисквания или за отстраняване на непълнотите в документацията. В 10-дневен срок след изтичане на срока на предписанието се извършва повторна проверка на обекта. Обектът се вписва в регистъра при изпълнено предписание.
При постъпило уведомление за промяна в данните и обстоятелствата на регистриран обект, които не се отнасят до извършваната дейност в обекта (адрес на обекта, фирма или име на лицето, което извършва дейността), настъпилите такива се вписват в регистъра в 7-дневен срок от уведомяването.
Когато промените се отнасят до извършваната дейност в обекта, процедурата е същата както при регистрация на нов обект с обществено предназначение/транспортно средство.
Отказ за извършване на процедурата
При констатиране на неизпълнение на предписанието, издадено при първата проверка в ООП за привеждане в съответствие със здравните изисквания или за отстраняване на непълнотите в документацията, директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за вписване, като в 14-дневен срок писмено уведомява лицето, подало уведомлението. В този случай процедурата по вписване в регистъра се прекратява и за обекта се издава заповед за спиране на експлоатацията му.
Отказът за вписване подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред Административен съд – Разград по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ; Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол.
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път - чрез електронната поща на РЗИ-Разград
rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
-
в) интернет адрес за служебно заявяване
-
г) вид на услугата - първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – няма.
Резултат от процедуратаВписване на промени в данните и обстоятелствата, отразени в Регистъра.
Начини на получаване на резултата от услугата
Административният акт се получава от заявителя по начин указан в подаденото от него заявление, а именно:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител, в центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. По електронен път.
Наредба №9 за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение,контролирани от регионалните здравни инспекции