Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Русе, общ. Две могили, гр. Две могили, гр. Две могили, бул. България №84, п.к. 7150
Код за междуселищно избиране: 08141
Телефон за връзка: 08141/9207, 0814/3999
Факс: -
Адрес на електронна поща: grao@dvemogili.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Във всички звена, предоставящи административни услуги, е въведен режим на ползване на почивките, който осигурява непрекъснатост на административното обслужване на физически и юридически лица. В работно време може да се свържете със служители в дирекцията на телефони: - 08141/39 99(централа).
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
заявяване науслугатаПотвърждаване или промяна категорията на туристически обект
Процедура по предоставяне на административната услуга:
Заявлението, заедно с приложените документи, се приема от мл. експерт в Oбщинска администрация Две могили. Заявлението се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата в ЦУИГ. Срокът на издаденото удостоверение за определена категория на туристическите обекти е 5 години с изключение на срока на удостоверението за обектите, разположени върху понтон, което е със срок, съответстващ на срока на действие на разрешителното. В срок до три месеца преди изтичането на 5-годишния срок лицето следва да декларира желанието си да потвърди категорията на обекта или да получи категория, различна от определената му до момента, както и да заплати такса за извършване на проверка на място в туристическия обект съгласно тарифата по чл. 69, ал. 3. от ЗТ. В случай, че съответното лице не предприеме действията по в указания му срок, категорията на обекта се прекратява с изтичането на срока. ОЕККТО извършва проверка на място в туристическия обект за цялостно съответствие на обекта с изискванията за декларираната категория. При констатирано съответствие на обекта в тримесечния срок се продължава срокът на досегашната категория на обекта или се определя нова категория. За определената категория на обекта се издава ново удостоверение, което се получава от лицето след връщане на предходно издаденото. В случай на промяна на категорията на обекта, новата табела се получава след връщане на предходно издадената. Лицето, което извършва хотелиерство или ресторантьорство в категоризиран туристически обект, или упълномощено от него лице може да подаде в Община Две могили заявление за промяна на категорията на туристическия обект в по-висока от определената му. На лицето не се издава временно удостоверение за открита процедура по категоризиране. Издаденото удостоверение запазва своето действие до издаването на новото удостоверение за категория. При получаване на новото удостоверение лицето връща предходно издаденото. В случай, че лицето заяви промяна на категорията на туристическия обект в по-ниска от определената му категория и към заявлението приложи декларация, с която да удостовери, че вписаните данни в Националния туристически регистър за него и за обекта не са променени, в 14-дневен срок от постъпването на заявлението по предложение на ОЕККТО на лицето се издава ново удостоверение за категория съгласно искането му. Удостоверението получава от заявителя в от мл. експерт „Туризъм”.
Описание на резултат от услугата:
Издаване на удостоверение за категория на туристически обект
Необходими документи:
Лицето, което иска да потвърди или промени категорията на стопанисвания от него туристически обект, или упълномощено от него лице, подава до кмета на община Две могили заявление за категоризиране по образец, към което прилага:
1. Декларация по образец за регистрация в търговския регистър с посочване на ЕИК или копия от документи, удостоверяващи, че лицето има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност, включително по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз;
2. Декларация, че лицето не е в ликвидация - за лицата, които не са търговци;
3. Справка по образец за професионалната и езиковата квалификация на персонала в обекта;
4. Копия на документите, удостоверяващи образованието и/или професионалната квалификация, стаж в туризма и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект, съгласно изискванията за заявения вид и категория на туристическия обект;
5. Формуляр по образец за определяне на категорията;
6. Копия на документите за собственост на обекта или копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
7. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
8. Документ за платена такса за разглеждане на документи за категоризиране съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма.
Преходни и заключителни разпоредби
За услугата се заплаща цена1. Такса за категоризиране на хотели, мотели, вилни и туристически селища:
- до 30 стаи - 500.00 лв.
- от 31 до 150 стаи - 1 000.00 лв.
- от 151 до 300 стаи - 1 870.00 лв.
- от 301 до 500 стаи - 2 750 лв.
- над 500 стаи - 5 000.00 лв.
2. Такса за категоризиране на места за настаняване - пансиони, почивни станции, семейни хотели, самостоятелни стаи, вили, къщи, бунгала, къмпинги и туристически хижи:
- до 20 стаи - 250 лв.;
- от 21 до 40 стаи - 500 лв.;
- от 40 до 60 стаи - 940 лв.;
- от 61 до 100 стаи - 2500 лв.;
- над 100 стаи - 5000 лв.;
- за едно легло в самостоятелна стая - 10 лв.;
- за едно легло в туристическа хижа - 10 лв.;
3. Такса за категоризиране на заведения за хранене и развлечения - ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе- сладкарници и барове:
- до 20 места за сядане - 110 лв.;
- от 21 до 50 места за сядане - 250 лв.;
- от 51 до 150 места за сядане - 500 лв.;
- от 151 до 300 места за сядане - 940 лв.;
- над 300 места за сядане - 1400 лв.;
Забележка: При подаване на заявлението за категоризиране се заплаща 1/2 от съответната такса, а при получаване на категорийната символика, включваща удостоверение и табела - втората половина от таксата (чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2, ал. 2 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма).
Таксата се заплаща на място в брой или по банкова сметка.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се посочи вида на административната услуга.
Копие от платежното нареждане следва да се приложи към заявлението.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път