Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Западен, ул Перущица 1, п.к. 4002
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: 032/646655;0884546225
Факс: 032643438
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Непрекъсваемо работно време от 8.30 до 17.00 ч. В случаите, когато в служебните помещения има потребители в края на обявеното работно време, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време.
Издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП 3)Цел: Целта на настоящата процедура е да се oкаже реда и условията за издаване на удостоверение за осигурителен стаж.
Предмет: Удостоверението за осигурителен стаж доказва придобит трудов и/или служебен стаж от физическо лице и служи при определяне на пенсията му.
Процедура по издаване на услугата и необходими документи:
Компетентен орган: Удостоверението се издава от Директора на РЗИ-Пловдив.
Заявител e всяко физическо лице, което е било или в момента е в трудово-правни или служебни отношения с РЗИ-Пловдив или организациите на които РЗИ-Пловдив е правоприемник.
Вътрешен ход на процедурата:
Услугата се заявява писмено или устно (с протокол). Искането за издаване на административния акт – Удостоверение за придобит трудов и/или служебен стаж на осигурени лица се адресира до Директора на РЗИ-Пловдив заедно с приложените към него документи. Заявлението за издаване на удостоверение за осигурителен стаж и придружаващите го документи се подават в центъра за административно обслужване в РЗИ - Пловдив и се завеждат в Единната информационна система за документооборот от служителите на центъра.
Заявлението и приложените документи се предават ежедневно на директора на РЗИ-Пловдив. Директорът резюлира преписката до директора на дирекция АПФСО, а той я предава на служител от звено човешки ресурси.
Срокът за изготвяне на документа е до 14 дни от получаването на преписката.
Индивидуалният административен акт може да бъде получен на място в РЗИ или на посочен точен адрес в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път.
Цялата служебна преписка се съхранява в Дирекция АПФСО.
Необходими документи:
- копие на трудова книжка
Забележка: Исканията за административно обслужване и приложенията към тях до РЗИ могат да се подават чрез лицензиран пощенски оператор.
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)