Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Изискуеми документи1.Заявление
2.Сертификати на кораба относно здравните условия на борда
3.Документ за платена такса.
Подаване на заявлениеЮридическото или физическо лице прилага по-горе изброените документи и заявява издаване на индивидуален административен акт-сертификат за здравен контрол или освобождаване от здравен контрол:
-Устно - като искането се отразява в протокол по образец от служител на Цетъра за административно обслужване ет.1 стая №27, 31 или от дежурен служител на екип-МСОГ в почивни и празнични дни, преди и след регламентираното работно време на Центъра за административно обслужване, съгласно Приложение № 1 към чл.7, ал.2 от Наредбата за административното обслужване (обн. ДВ, бр.78/2006г., Постановление№83/07.04.2015г. за изм. и доп. на Наредбата за административното обслужване.)
-на място - Заявлението и придружаващата ги документация се попълват и подават от корабния агент, към Цетъра за административно обслужване - етаж І, стая № 27 или стая № 31 в сградата на РЗИ-Варна, ул. „Брегалница” № 3
В почивни и празнични дни, преди и след регламентираното работно време на Центъра за административно обслужване, юридическото или физическо лице прилага по-горе изброените документи и заявява издаване на индивидуален административен акт- сертификат за здравен контрол или освобождаване от здравен контрол на място (ниско тяло на сградата на РЗИ – екип МСОГ). Дежурният инспектор предава заявлението, втория екземпляр от фактурата и платежното нареждане за сертификата в Центъра за административно обслужване на РЗИ-Варна в първите работни часове на инспекцията.
-по електронен път - на интернет адрес: office@rzi-varna.com. съответната бланка се изтегля от сайта на инспекцията (раздел Каталог на услугите/Услуги и бланки), попълва се и се изпраща на посочения е-mаil. Характеристиките на електронните документи са посочени в раздел „Електронни услуги“ на сайта на РЗИ-Варна След получаване на формуляра се изпраща обратна поща на подателя за потвърждаване на получаването им и за резултата от проверката за редовността и достатъчността на документите.
Заявителя отразява в заявлението желание за получаване на издаденият индивидуален административен акт - Сертификат за здравен контрол или за освобождаване от здравен контрол:
на място - ниско тяло на сградата, приземен етаж от дежурен служител на МСОГ, РЗИ-Варна ул. Брегалница №3. Нормативно установени изисквания, които трябва да бъдат изпълнени, за да бъде издаден съответния административен акт.
Проверка1.1. Физическа проверка на здравните условия на борда на кораба, като се вземе предвид цялата представена документация, а именно :
Дежурният инспектор извършва проверка на борда на кораба на посочените в сертификата сектори, системи и служби, като се вписват направените констатации и приложени мерки. Дежурният инспектор проверява следните документи:
- досегашния здравен сертификат на кораба;
- дневник на бордния лекар или медицинския дневник на кораба;
- корабен дневник; Морска здравна декларация за кораби, за които има основания да се смята, че са заразени и представляват опасност за общественото здраве.
- екипажен и пасажерски списък
- други – сертификат на корабната аптека и аптечките за спешна помощ на спасителните лодки, сертификат за изследване на питейна вода и отпадни води, сертификати за закупените хранителни продукти и срокове на годност.
1.2.При осъществяване на граничния здравен контрол служителите от екип МСОГ прилагат стриктно здравните мерки посочени в чл. 5 на Наредбата за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол на Република България (обн.ДВ бр.85 от 20.10.2006г.,изм. ДВ. бр.63 от 12 Август 2016г.); Проверяват се кухня, складови помещени, трюмове/товар, помещения за екипаж, офицери, пасажерски кабини, палуба ,питейна вода отпадни води, баластни танкове, твърди и медицински отпадъци, стагниращи води , машинно отделение, медицинска служба , други специфични сектори
1.3.В случаите, когато са предписани мероприятия, капитанът и корабният агент се информират за провеждане на повторна инспекция за установяване резултата от предприетите мерки и след това се издава сертификат за здравен контрол.
1.4.При невъзможност за осъществяване на контрол на предприетите мерки това се вписва в сертификата и се определя дата за проверка в следващо пристанище.
2.В случаите, когато при инспекцията на кораба не бъдат констатирани пропуски, се издава сертификат по образец за освобождаване на кораба от здравен контрол – от дежурен от екипа на МСОГ към РЗИ-Варна, ул. Брегалница №3 -РЗИ.
3.Сертификата за здравен контрол на кораб и сертификата за освобождаване от здравен контрол на кораб се издават със срок на валидност до 6 месеца. Срокът на валидност на сертификата за освобождаване от здравен контрол на кораб може да бъде продължен с един месец, ако контролът или необходимите здравни мерки не могат да бъдат извършени на пристанището.
4.Завършване на инспекцията
-Дежурният инспектор регистрира кораба, извършената проверка, констатации и предприети мерки в журнал на МСОГ, като за установени пропуски, нарушения и възникнали проблеми информира висшестоящите ръководители.
Преписката се съхранява в отдел ПЕК
Завършване на инспекциятаДежурният инспектор регистрира кораба, извършената проверка, констатации и предприети мерки в журнал на МСОГ, като за установени пропуски, нарушения и възникнали проблеми информира висшестоящите ръководители.
РезултатИздаване на Сертификат за освобождаване на кораба от здравен контрол. Документът се издава в срок до 7 работни дни
Сертификатът за освобождаване на кораба от здравен контрол има срок на действие - 6 месеца, съгласно чл. 10 (1) от Наредбата за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол на Република България.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 230 лв.За издаване на сертификат за здравен контрол или за освобождаване от здравен контрол на кораб се събира такса, както следва:
1.до 1000 бруторегистър тона – 230 лева,
2.от 1001 до 3 000 бруторегистър тона – 290 лева;
3.от 3001 до 10 000 бруторегистър тона – 330 лева;
4. над 10 000 бруторегистър тона – 370 лева.
Заплащане на административнaтa услугa може да бъде извършено:
- по банков път на сметката на РЗИ Варна: IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01 BIC: STSABGSF Банка ДСК АД;
- в касата на РЗИ-Варна - ет.1, стаи 31 и 27 в брой или чрез електронно разплащане с банкова карта на ПОС терминал.
- чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път