Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Местни приходи и ГРАО"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Стефан Попстоянов" №22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3-54-41
Адрес на електронна поща: mp@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00 часа. Обедна почивка от 30 минути. като е осигурено непрекъснато обслужване на граждани.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Процедура по издаване на удостоверениетоИзисквания
Искането се подава лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено изрично пълномощно;
Удостоверението се получава лично от заявителя или от изрично посочено от него лице, от упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице или по електронен път;
Декларация по чл. 32, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси за облагане с данък върху наследствата:
- подава се при смърт на физическо лице и откриване на наследство;
- подава се от данъчнозадължени лица, които са наследниците по закон или завещание или техни законни представители;
- не подават декларации наследниците по права линия и преживелият съпруг в случаите на наследства, открити след 01.01.2005 г.;
- подава се в общината по последното местожителство на наследодателя, а ако последният е имал местожителство в чужбина - по местонахождение на по-голямата част от имуществото му в страната;
- подава се в срок от 6-месеца от откриване на наследството. За наследник или заветник, който не е съпруг, низходящ, родител, брат или сестра, 6- месечният срок започва да тече от узнаването, че наследството е открито. Подадената в срок декларация от един наследник ползва и другите наследници;
- данъкът се определя за всеки наследник или заветник поотделно и се съобщава на задължените лица. При несъгласие със съобщеното задължение се издава акт за установяване на задължението по чл. 107, ал. 3 ДОПК, който подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред Кмета на общината.
Допустим заявител
Всяко данъчно задължено лице или негов законен/упълномощен представител. Издават се и на трети лица, когато са им необходими за изпълнение на техни законоустановени правомощия.
Необходими документи за предоставяне на услугата
Заявление по образец;
Документ за самоличност - за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението;
Удостоверение за наследници /при необходимост. В случай, че починалото лице е с последен постоянен адрес на територията на общината, се прилага служебно/;
Копие на нотариално заверено пълномощно (когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице). Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението;
Съдебно удостоверение, Удостоверение от съда или досъдебен орган, Удостоверение от административен орган, водещ административното производство - когато е необходимо, съобразно случая.
Документ за платена такса(освен ако плащането е направено по електронен път);
Декларация по чл. 32, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси за облагане с данък върху наследствата.
Процедура по предоставяне на услугата
Прием на искането с приложените документи лично или по обявените начини;
Завеждане в деловодната система на Отдел МП;
Обработване на декларацията и въвеждане на новите данни в информационната система на МДТ;
Изчисляване на данъка;
Изготвяне на удостоверението.
Заплащане на услугата
Начин на плащане:
• На гише в Отдел "Местни приходи и ГРАО";
• По електронен път чрез Портал за електронни плащания на адрес: https://pay.egov.bg/;
• По банкова сметка:
IBAN: BG81CECB9790 8459 473000
BIC: CECBBGSF
Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА
Код за плащане: 44 80 07
Получаване на удостоверението:
Удостоверение се получава на гише или по друг начин, посочен от заявителя:
- Лично или чрез упълномощено лице в Отдел МП и ГРАО.
- Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
- На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
- По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.
Закон за местните данъци и такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 5.00 лв. / 2.56 €Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път