Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Звено за административно обслужване
Адрес: обл. Смолян, общ. Смолян, гр. Смолян, гр. Смолян, бул. "България" № 14, п.к. 4700
Код за междуселищно избиране: 0301
Телефон за връзка: 60194
Факс: (0301)62333
Адрес на електронна поща: governor@region-smolyan.org
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Обедна почивка в рамките на 30 мин. от 12.00 часа до 12.30 часа.
Петдневна работна седмица.
Заявяване на услугатаПодаване на писмено заявление с приложена необходемата документация за извършване на услугата
Документ доказващ интерес
Докумнт удостоверяващ, че заявителя е заинтересовано лице по смисъла на чл. 124а, ал. 5 от ЗУТ-собственик на поземлен имот, концесионер, лице което има право да строи в чужд имот по силата на закон или др. лице определено в закон
Пълномощно
Пълномощно в случаите на упълномощаване.
Необходими документиДокументи, съгласно чл. 144, ал. 1, т. 1-4 и ал. 2 от ЗУТ;
2. Разрешението за строеж или други документи от издадените строителни книжа;
3. Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
4. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път
ПоясненияКогато одобрените инвестиционни проекти, по които е изпълнен строежът, са изгубени, те се възстановяват при необходимост от собственика с инвестиционен проект - заснемане на извършения строеж. Проектът - заснемане се одобрява от областния управител след представяне на разрешението за строеж или на други документи от издадените строителни книжа.
Проверка за редовност на исканетоЕксперт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Създаване на резултатЕксперт от дирекция АКРРДС подготвя инвестиционният проект - заснемане за одобряване като подпечатва всички части на проекта с „Одобрявам“. Проектът се представя на областния управител за подпис. Отказ да се одобри инвестиционен проект се дава с мотивирана заповед на областния управител, която се съобщава на възложителя по реда на Административнопроцесуалния кодекс
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугатаРезултатът от изпълнението на услугата – одобрен инвестиционен проект – заснемане на извършен строеж, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от центъра за административно обслужване
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща таксаТаксата е в размер на 0.01% от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 500лв. и не повече от 3000лв, съгласно чл.28, ал. 4 и ал. 7 от Тарифа за таксите, които се събират от МРРБ и от областните управители.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път