Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугата Начин на заявяване:
Заявлението по образец на Министерство на туризма с необходимите документи може да заявите чрез:
- Единен портал за достъп до електронни административни услуги на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2047
- Системата за сигурно електронно връчване с ПИК на НОИ или КЕП, на адрес: https://edelivery.egov.bg/;
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване;
- На e-mail: obshtina@zlataritsa.bg;
- Чрез лицензиран пощенски оператор.
*Заявление подадено по електронен път следва да бъде подписано от заявителя с квалифициран електронен подпис (КЕП).
Необходими документи:
Копия на документите за собственост на обекта или копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
Документ, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация, или друг документ, удостоверяващ законността на обекта, при спазване изискванията на Закона за устройство на територията, съответно разрешение за ползване на повърхностен воден обект и свидетелство за годност за заведенията за хранене и развлечения, разположени върху понтони или върху закотвени в близост до брега плавателни съдове;
Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник.
Заплащане на услугата Таксата се заплаща съгласно Тарифа за таксите https://lex.bg/bg/laws/ldoc/2137211257 , които се събират по Закона за туризма
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
• На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване;
• По електронен път чрез Портал за електронни плащания на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://pay.egov.bg/;
• По банкова сметка.
Изпълняване на услугатаПроцедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението в ЦАО;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката кък съответния отдел;
ОЕККТО разглежда заявленията и приложените към тях докумнети в 14-дневен срок и след като констатира, че представените документи съответстват на изискванията се открива процедура по категоризиране на туристическия обект и/или се издава временно удостоверение за открита процедура по категоризиране.
При констатирана непълнота или нередовност на предствените документи писмено се уведомява заявителя и се определя 14-дневен срок за отстраняването им.
Ако в указания срок непълнотите и/или нередовностите не бъдат отстранени, съответния категоризирящ орган със заповед отказва определяне на вид и категория на обекта.
Експертна работна група извършва проверка на място в обекта за съответствието му с изискванията за заявената категория. За резултатите от проверката се съставя констативен протокол, който съдържа предложение за определяне или отказ за определяне на вид и категория на туристическия обект.
Категоризиращия орган или оправомощено от него длъжностно лице въз основа на предложението от ОЕККТО със заповед определя вида и категорията на обекта и издава удостоверение за определена категория или мотивирано отказва определянето на вида и категорията на обекта.
На категоризирания обект се издава унифицирана категорийна символика, включваща удостоверение и табела.
Категорийната символика се получава по избран от заявителя начин в срок до 3 месеца.
Предоставяне на услугата Вие може да заявите издаденият индивидуален административен акт да получите:
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни от оператора за служебни цели. Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
· като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
· като вътрешна куриерска пратка;
· като международна препоръчана пощенска пратка.
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма, приета с ПМС 118 от 2021 г.
За услугата се заплаща таксаТаксата се заплаща съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
• На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване;
• По електронен път чрез Портал за електронни плащания на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://pay.egov.bg/;
• По банкова сметка:
IBAN: BG81CECB9790 8459 473000
BIC: CECBBGSF
Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА
Код за плащане: 44 80 90
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта