Подава се заявление по образец.
Образец на заявлението може да намерите по-долу в раздел "Образци".
Заявление може да подадете по един от следните начини:
1. На място в ГРАО, община Две могили.
2. Чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://egov.bg/
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване.
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: grao@dvemogili.egov.bg
Заявлението следва да е подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя.
4. Със заявление по пощата
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Две могили: 7150, гр. Две могили, ул. България № 84.
5. Устно, на гише в звено за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на място в ГРАО. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в ГРАО в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
При електронно подаване на заявление, изпълнението на услугата започва след получаване на информация за извършено неотменимо плащане.
Допустим заявител:
1.Заинтересуваното лице.
2.Когато лицето е починало, молбата се попълва и подписва от наследник, като се вписват данните на починалия.
3.Когато лицето не е навършило 14-годишна възраст или е поставено под пълно запрещение, молбата се подава от двамата родители или от настойника му. Тя се подава само от единия родител, когато другият е лишен от родителски права.
4.Лице от 14- до 18-годишна възраст или поставено под ограничено запрещение подава молбата лично. Молбата се приподписва от двамата родители или попечителя. Тя се приподписва само от единия родител, когато другият е лишен от родителски права.
5.Упълономощено с нотариално заверено пълномощно лице.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за самоличност;
3. Молба за установяване наличието на българско гражданство(написана на български език), към която се прилагат:
- препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане, издаден от съответния български или чуждестранен компетентен орган;
- документ, удостоверяващ датата и начина на напускане на страната – изселнически паспорт, писма за изселване от МВР и др. Могат да се представят и документи, издадени от държавата на заселването, с които се удостоверяват посочените по-горе обстоятелства. Документите подадени на чужд език трябва да бъдат преведени и легализирани;
- актуална снимка паспортен формат - 2 бр.;
- официален документ, удостоверяващ промяната на имената, ако има такава, както и официален документ за идентичност на лице с различни имена(не се изисква от заявителя, в случай че промяната на имената е извършена поради сключен граждански брак на територията на Република България);
- фотокопие на документ, удостоверяващ самоличността на молителя;
- документ за придобито чуждо гражданство, ако има такова;
- препис от акт за смърт, ако лицето е починало;
· Документ за платена държавна такса към Министерство на правосъдието;
· Нотариално заверено пълномощно, ако лицето се представлява от пълномощник;
- Справка по регистрите за населението, относно гражданството на лицето;
4. Документ за платена такса към Община Две могили за услугата по проверка и комплектоване.
Резултат от услугата и получаване:
Отговорният служител след получаване на документите проверява дали са приложени всички изискващи се документи, извършва необходимите справки в регистрите за раждане и регистъра за населението и ги изпраща служебно в Министерство на правосъдието.
Допълнителна информация за заплащането на услугата:
За да се възползвате от Системата за електронни плащания, разработена от Държавна агенция "Електронно управление" е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. Кода за плащане може да използвате на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането.
При плащане по банков път(включително чрез електронно банкиране), имайте предвид и използвайте следните данни:
Банкова сметка:
Банка: ОББ АД КЛОН ДВЕ МОГИЛИ
IBAN:BG30UBBS80028449207610
BIC: UBBSBGSF
Код за вид плащане: 448007