Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно, финансово-стопанско и информационно обслужване"
Адрес: обл. Ямбол, общ. Ямбол, гр. Ямбол, гр. Ямбол, ул. "Жорж Папазов" №6, п.к. 8600
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: (046)66 10 74, 0894 443701, 0894 443706
Адрес на електронна поща: rio_yambol@mon.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, В случаите, в които в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на служителя продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от 2 астрономически часа след обявеното работно време.
Процедура по издаване на удостоверение УП21. Правоимащи лица: Заявител по настоящата услуга може да бъде всяко физическо лице, работило по трудово или служебно правоотношение в РУО – Ямбол или в закрити институции от системата на предучилищно и училищно образование, чиито ведомости са предадени за съхранение в РУО – Ямбол.
2. За предоставянето на административната услуга – издаване на удостоверение УП-2 за осигурителен доход е необходимо подаване на заявление. Не са необходими никакви други документи.
3. Заявлението за извършване на административната услуга – издаване на удостоверение УП-2 трябва да съдържа най-малко:
- трите имена на лицето, за което се иска издаване на удостоверение УП-2;
- изпълняваната от лицето длъжност;
- периода, в който лицето е заемало длъжността;
- адреса за кореспонденция със заявителя.
4. Заявлението за извършване на административната услуга – издаване на удостоверение УП-2 може да бъде подадено от:
- лично от заявителя на административната услуга;
- съпруг, деца и родители на заявителя на административната услуга с документ, удостоверяващ гражданското състояние или с писмено нотариално пълномощно;
- адвокати с писмено нотариално заявено пълномощно от заявителя на административната услуга;
- други граждани с писмено нотариално заявено пълномощно от заявителя на административната услуга.
5. Процедура за реализиране на административната услуга – издаване на удостоверение УП-2:
5.1. Заявлението за извършване на услугата – издаване на удостоверение УП-2, се подава по един от изброените по-долу начини:
5.1.1. Писмено в деловодството на РУО - Ямбол; ет. 2, ст. № 2 от сградата на РУО - Ямбол, находяща се на адрес: гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 6.
5.1.2. Устно в стаята на старши експерт „Анализ на информацията“ на РУО – Ямбол; ет. 2, ст. № 2 от сградата на РУО - Ямбол, находяща се на адрес: гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 6. Устните заявления се приемат от старши експерта „Анализ на информацията“ на РУО – Ямбол, който съставя протокол.
5.1.3. Писменото заявление може да бъде изпратено по пощата на адреса на РУО - Ямбол: гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 6.
5.1.4. Писменото заявление може да бъде изпратено и с електронна поща на адреси: ruo@ruo-yambol.bg; rio_yambol@mon.bg;
5.4.5. Чрез Системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg;
5.1.6. Услугата се предоставя и по електронен път чрез Портала за Централизирано заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalno+upravlenie+na+obrazovanieto/859;
5.2. Заявлението/Протокола за устно заявление се регистрират в деловодството на РУО - Ямбол с уникален входящ номер;
5.3. Началникът на РУО - Ямбол с резолюция разпределя заявлението за издаване на удостоверение УП-2 до началника на отдел АПФСИО в РУО – Ямбол и дава срок за изготвянето на удостоверението.
5.4. Изготвеното в срок удостоверение УП-2 се представя за подпис на началника на РУО – Ямбол за подпис.
5.5. Срок за изпълнението на услугата – 14 дни от подаване на заявлението за издаване на удостоверение УП-2. Този срок не може да бъде удължаван.
Начини на получаване на резултата от услугата1. Лично от заявителя на административната услуга;
2. Чрез изпращане на електронна поща на електронния адрес на заявителя;
3. От упълномощено от заявителя на административната услуга лице срещу полагане на подпис, изписване на имената на получателя. Пълномощното трябва да е в писмена форма и нотариално заверено. В случай, че упълномощеното лице е съпруг, деца или родители на заявителя с документ, удостоверяващ гражданското състояние;
4. По пощата чрез лицензиран пощенски оператор, като вътрешна куриерска пратка– при изрично изразено желание на заявителя за получаване на документите по пощата и заплащане на пощенските разходи за негова сметка, отразено в заявлението. Заплащането на пощенските разходи се извършва при получаване на документите;
5. По пощата с международна препоръчана пощенска пратка с известие за доставяне – при изрично изразено желание на заявителя за получаване на документите с международна препоръчана пощенска пратка и предплащане на цената за пощенската услуга, отразено в заявлението;
6. По пощата с международна куриерска услуга – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите с международна куриерска услуга и предплащане на цената за куриерската услуга, отразено в заявлението.
ВАЖНО: Предплащането на цената за международна пощенска или международна куриерска услуга (съгласно заявеното желание на заявителя) се извършва съгласно техните ценоразписи.
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж