Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул."Дондуков" № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070018700
Адрес на електронна поща: nap@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12:30-13:00
1. Заявяване на услугатаЗаявители на услугата са лица, регистрирани по Търговския закон, както и лица, регистрирани като търговец по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, желаещи да извършват сделки с валута в наличност преди започване на дейността или отварянето на нов обект и/или автомат.
Необходими документи: заявлениe по образец
Лицата, които извършват сделки като обменно бюро подават писмено заявление по образец съгласно приложение № 1 към Наредбата.
За обмяна на валута чрез автомат за обмяна на валута, освен това заявление, се подава и заявление съгласно приложение № 3 към Наредбата.
При промяна на подадените данни или обстоятелства, лицата са длъжни да уведомят НАП в 14-дневен срок от настъпване на промяната. При промяна на адреса/местоположението на автомат за обмяна на валута лицата са длъжни да уведомят НАП преди промяната.
Срок за заявяване на услугата
По инициатива на лицето, преди започване на дейността или отварянето на нов обекти и/или автомат
2. Предоставяне на услугатаПри получаване на искане на хартиен носител се извършва проверка на представителната власт на лицето и логически контрол за правилността на попълване на формуляра. Издава се входящ номер. Приемащият служител може да откаже приемането на документа само, когато не е подписан, не се подава от надлежно упълномощено лице или не съдържа данните за идентификация по чл. 81, ал.1, т. 2 и 3 от ДОПК – името на лицето, единния граждански номер или личен номер на чужденец.
В седем дневен срок от подаване на заявлението се извършва проверка на основанието за вписване в публичния регистър на обменните бюра.
В случай че заявлението за вписване не отговаря на установената форма или към него не е приложен някой от изискуемите документи, служителят по вписването писмено уведомява заявителя в 7-дневен срок от приемане на документите. Уведомяването може да се извърши и на посочения от лицето електронен адрес чрез използване на квалифициран електронен подпис.
Заявителят е длъжен да представи необходимия документ или да отстрани посочения от служителя по вписването недостатък, в 7-дневен срок от получаване на съобщението
Вписването в публичния регистър се извършва в 14-дневен срок от постъпването на всички изискуеми документи, включително по служебен път или от отстраняването на недостатъка
3. Резултат от предоставяне на услугата Издадено удостоверение и приложения за обекти/автомати за вписване в публичния регистър или отказ за вписване
Вписан в публичния регистър обект/дейност
Начин на получаване на резултата от услугата
В ЦУ на НАП или чрез лицензиран пощенски оператор
Наредба № 4 от 8.08.2003 г. за условията и реда за вписване в регистъра и изискванията към дейността на обменните бюра
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 1000 лв.За вписване в публичния регистър на лицата, извършващи дейност като обменно бюро, съгласно чл. 5, ал. 1 от Тарифа № 12 за таксите, които се събират в системата на Министерството на финансите по закона за държавните такси, се внасят:
1. за вписване като обменно бюро - 1000 лв.;
2. за вписване на обект за обмяна на валута - 200 лв.;
Сумите се плащат безкасово, по банкова сметка на Министерство на финансите:
БНБ, гр. София, пл. „Княз Александър І” , № 1
IBAN: BG51BNBG96613100174901
BIC: BNBGBGSD
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
По електронен път