Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул."Дондуков" № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070018700
Адрес на електронна поща: nap@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12:30-13:00
1. Заявяване на услугатаЗаявители на услугата са лица, регистрирани по Търговския закон, както и лица, регистрирани като търговец по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, желаещи да извършват сделки с валута в наличност.
Лицата, които извършват сделки като обменно бюро подават писмено заявление по образец съгласно приложение № 1 към Наредбата.
За обмяна на валута чрез автомат за обмяна на валута, освен това заявление, се подава и заявление съгласно приложение № 3 към Наредбата.
Срок за заявяване на услугата
По инициатива на лицето, преди започване на дейността или отварянето на нов обекти и/или автомат
В 14-дневен срок от настъпване на промяната - при промяна на подадени данни или обстоятелства.
Преди промяната – при промяна на адреса/местоположението на автомат за обмяна на валута.
2. Предоставяне на услугатаПри получаване на искане на хартиен носител се извършва проверка на представителната власт на лицето и логически контрол за правилността на попълване на формуляра. Издава се входящ номер. Приемащият служител може да откаже приемането на документа само, когато не е подписан, не се подава от надлежно упълномощено лице или не съдържа данните за идентификация по чл. 81, ал.1, т. 2 и 3 от ДОПК – името на лицето, единния граждански номер или личен номер на чужденец.
В седем дневен срок от подаване на заявлението се извършва проверка на основанието за вписване в публичния регистър на обменните бюра.
В случай че заявлението за вписване не отговаря на установената форма или към него не е приложен някой от изискуемите документи, служителят по вписването писмено уведомява заявителя в 7-дневен срок от приемане на документите. Уведомяването може да се извърши и на посочения от лицето електронен адрес чрез използване на квалифициран електронен подпис.
Заявителят е длъжен да представи необходимия документ или да отстрани посочения от служителя по вписването недостатък, в 7-дневен срок от получаване на съобщението
Вписването в публичния регистър се извършва в 14-дневен срок от постъпването на всички изискуеми документи, включително по служебен път или от отстраняването на недостатъка
3. Резултат от предоставяне на услугата Издадено удостоверение и приложения за обекти/автомати за вписване в публичния регистър.
Вписан в публичния регистър обект/дейност или отказ за вписване.
Начин на получаване на резултата от услугата
В ЦУ на НАП или чрез лицензиран пощенски оператор
Наредба № 4 от 8.08.2003 г. за условията и реда за вписване в регистъра и изискванията към дейността на обменните бюра
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 1000 лв.За вписване в публичния регистър на лицата, извършващи дейност като обменно бюро, съгласно чл. 5, ал. 1 от Тарифа № 12 за таксите, които се събират в системата на Министерството на финансите по закона за държавните такси, се внасят:
1. за вписване като обменно бюро - 1000 лв.;
2. за вписване на обект за обмяна на валута - 200 лв.;
Сумите се плащат безкасово, по банкова сметка на Министерство на финансите:
БНБ, гр. София, пл. „Княз Александър І” , № 1
IBAN: BG51BNBG96613100174901
BIC: BNBGBGSD
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
По електронен път