Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административна, финансово-стопанска дейност и управление на собствеността"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" №52 А, п.к. 1125
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8173826
Факс: (02)9713120
Адрес на електронна поща: ivanka.koteva@nacid.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Административното обслужване се осъществява без прекъсване за обедна почивка всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Информационно осигуряване на академичния състав и научната дейност"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г.М.Димитров" № 52А, п.к. 1125
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8173824, (02)8173824
Факс: (02)9713120
Адрес на електронна поща: nacid@nacid.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Работното време е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
I. Заявяване на административната услугаАдминистративната услуга се заявява лично или чрез представител по един от следните начини:
1. По електронен път:
• чрез попълване на електронно заявление в Портала за електронни услуги на НАЦИД на адрес https://portal.nacid.bg/nacid-services/official-notes-position;
• чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги (ЕПДЕАУ) https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/administrativni+strukturi%2C+sazdadeni+s+postanovlenie+na+ms/uslugi-163/1373;
При подаване на документи по електронен път се изисква средство за електронна автентикация (КЕП, ПИК на НОИ или ПИК на НАП).
2. Подаване на писмено заявление по образец, утвърден от главния секретар на НАЦИД:
• чрез Системата за сигурно електронно връчване edelivery.egov.bg (изисква се регистрация и средство за електронна автентикация – КЕП, ПИК на НОИ или ПИК на НАП);
• на електронен адрес nacid@nacid.bg;
• чрез лицензиран пощенски оператор на адреса на Центъра за административно обслужване на НАЦИД;
• на място в Центъра за административно обслужване на НАЦИД.
3. Устно искане, направено на място в Центъра за административно обслужване на НАЦИД.
Направено на място в Центъра за административно обслужване, като се регистрира с протокол.
II. Необходими документи1. Заявление по образец, утвърден от главния секретар на НАЦИД (само при подаване на писмено заявление чрез лицензиран пощенски оператор, на място в ЦАО, на посочения електронен адрес или чрез Системата за сигурно електронно връчване).
Заявлението може да се получи на място в Центъра за административно обслужване, да се изтегли от https://nacid.bg/bg/services/services_03/ или от страницата на https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/administrativni+strukturi%2C+sazdadeni+s+postanovlenie+na+ms/uslugi-163/1373.
2. Копие на документ, доказващ заплащането на заявената административна услуга, когато плащането е извършено на място в Центъра за административно обслужване или по банков път.
III. Вътрешен ход на процедурата при подаване на писмено заявлениеСлужител на ЦАО извършва проверка на заявлението и приложените към него документи и дава указания за отстраняване на несъответствия. С входящ номер се регистрират заявления, които отговарят на всички нормативни изисквания и към които са приложени всички необходими документи.
След получаване на входящ номер от деловодната система на НАЦИД направените искания се насочват към директора на дирекция „Информационно осигуряване на академичния състав и научната дейност“, който определя отговорното длъжностно лице за извършване на услугата.
IV. ОтказНационалният център за информация и документация, НЕ издава удостоверение за заета академична длъжност, ако:
- липсва информация за лицето, относно академична длъжност в регистъра на академичния състав и защитените дисертационни трудове;
- заявителят или неговият представител НЕ е заплатил определената цена за извършване на услугата.
V. Начини на получаване на резултата от услугата1. По електронен път на посочения в заявлението/електронна форма за заявяване електронен адрес;
2. На профил на заявителя, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване;
3. В центъра за административно обслужване на НАЦИД лично от заявителя или негов представител срещу представяне на входящ номер, полагане на подпис и изписване на имената на получателя в заявлението;
4. На посочения в заявлението адрес/електронна форма за заявяване чрез лицензиран пощенски оператор СП „EMS/Bulpost“ към „Български пощи“ ЕАД, като:
а/ вътрешна куриерска/препоръчана пощенска пратка за сметка на получателя (цената се заплаща в брой на куриера при доставка);
б/ международна препоръчана пощенска пратка за сметка на получателя (цената се заплаща предварително по един от следните начини: в брой или с карта на ПОС терминално устройство в Центъра за административно обслужване на НАЦИД; по банков път по сметка на НАЦИД при УниКредит Булбанк, клон Батенберг, IBAN BG 66UNCR96603319995018, BIC UNCRBGSF, като в основанието за плащане се изписва „международна куриерска услуга“ и платежният документ се прилага към заявлението).
Информация за цената на пощенската услуга можете да намерите на адрес: https://www.bgpost.bg/bulpost.
В случай, че желаете да ползвате услугите на друг оператор, можете сами да организирате заявяването на куриер и доставянето на пратката до желания адрес.
Правилник за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Република България
Правилник за устройството и дейността на Националния център за информация и документация
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 5.00 лв. / 2.56 €
За бърза услуга 10.00 лв. / 5.11 €
Цената на услугата е по утвърден от изпълнителния директор на НАЦИД Ценоразпис на информационни услуги и продукти, публикуван на интернет страницата на НАЦИД на адрес: https://nacid.bg/att_files/norms/cenorazpis_NACID.pdf
- за стандартна услуга до 3 работни дни от датата на подаване на заявлението – 5,00 лв. / 2,56 € за 1 служебна бележка;
- за бърза услуга до 2 часа от подаване на заявлението – 10,00 лв. / 5,11 € за 1 служебна бележка.
Цената на услугата е с включен ДДС и е определена въз основа на Методиката за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им.
Банкова сметка на НАЦИД:
УниКрeдит Булбанк кл. Батенберг
IBAN BG 97UNCR96603119995010
BIC UNCRBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път