Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Превантивна дейност"
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, гр. Русе, бул. "Придунавски" № 20, п.к. 26, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)820 772
Факс: (082)820 779
Адрес на електронна поща: riosv@riosv-ruse.org
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:45 до 17:30, Работното време на администрацията е от 08.45 до 17.30 часа, с обедна почивка 12.00 до 12.45 ч. Центърът за административно обслужване (ЦАО) работи без прекъсване.
Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, гр. Русе, бул. "Придунавски" № 20, п.к. 26, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)820 772
Факс: (082)820 779
Адрес на електронна поща: riosv@riosv-ruse.org
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:45 до 17:30, Работното време на администрацията е от 08.45 до 17.30 часа, с обедна почивка 12.00 до 12.45 ч. Центърът за административно обслужване (ЦАО) работи без прекъсване.
Административна услуга 1411: Издаване на решение по оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения.Административната услуга 1411 по предоставяне на решение по оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения извън обхвата на Закона за опазване на околната среда стартира с внасяне от възложителя на уведомление, което съдържа данни съгласно приложение № 1 към чл. 10, ал. 1 (част А за планове, програми и проекти, част Б - за инвестиционни предложения), доказателство за внесена такса и информация и документация съгласно приложение № 2 към чл. 10, ал. 2 (част А - за планове, програми и проекти, част Б - за инвестиционни предложения). Уведомлението се представя в един екземпляр на хартиен носител и в два екземпляра на електронен носител. При установени непълноти, пропуски или неточности в уведомлението, КО изисква от възложителя да предостави допълнителна информация и определя срок за това. КО извършва проверка за допустимост на ППП/ИП спрямо: режима на дейност на защитените зони, определен със заповедта за обявяването им, както и със заповедта по чл. 19, ал. 1 от ЗБР и/или с плана за управление ако има такива; режима на защитените територии, определен по реда на Закона за защитените територии (ЗЗТ), заповедта за обявяването й и плана за управлението й, ако има такъв или заповед по чл. 45, ал. 1 от ЗЗТ, ако има такава; спрямо режимите по Закона за водите (ЗВ) и в утвърдени планове за управление на речните басейни и планове за управление на риска от наводнения за планове, програми, проекти или инвестиционни предложения, предвиждащи водовземане от повърхностни или подземни води, заустване на отпадъчни води в повърхностни водни обекти или в съоръжения, които могат да създадат опасност от замърсяване с отпадъчни води, или е пряко свързано с водовземане и/или ползване на воден обект по смисъла на т. 7 и т. 25 от допълнителните разпоредби на ЗВ. В тези случаи, КО изпраща документацията на директора на съответната басейнова дирекция за становище по чл. 155, ал. 1, т. 23 от ЗВ.
След извършване на проверка за допустимост при необходимост КО извършва проверка на място относно достоверността на информацията, освен това може да изпрати документацията на научни или академични институции/организации за становище относно вероятната степен на отрицателно въздействие върху предмета на опазване на защитените зони. При установяване на допустимост на ППП/ИП компетентният орган преценява вероятната степен на въздействие на ППП/ИП върху конкретните местообитания или видове, предмет на опазване в защитените зони.
В срок от 30 дни от постъпване на уведомлението или от отстраняване на нередностите (ако такива са установени) или от посещението на място/или от отговора на научните организации (ако такива са извършени/искани) се издава решение за преценяване на вероятната степен на отрицателно въздействие върху защитените зони. В срок 7 дни от издаването на решението КО го предоставя на възложителя и го оповестява на интернет страницата си.
В случай, че решението е с характер „да се извърши оценка за степента на въздействие" КО дава указания и изисквания към обхвата, обема и съдържанието на оценката и колектива, разработващ оценката. КО предоставя на възложителя наличната информация за предмета и целите на опазване на съответната защитена зона. Възложителят на ППП/ИП възлага извършването на оценката за степента на въздействие на експерти, отговарящи на изискванията по чл. 9, ал.1 от Наредбата за ОС. Възложителят представя на КО ДОСВ с всички приложения към него в един екземпляр на хартиен носител и в два екземпляра на електронен носител. КО извършва оценка на качеството на доклада в 30-дневен срок от внасянето му. В случай, че КО даде отрицателна оценка на качеството на ДОСВ, доклада се връща за допълване и преработване, като КО дава конкретни указания за това. При положителна оценка на качеството на ДОСВ КО уведомява възложителя и провежда консултации с обществеността, като публикува на интернет страницата си информация относно ППП/ИП, вкл. графичен материал и ДОСВ. В срок 30 дни от публикуването всички заинтересовани лица могат да депозират пред КО писмени мотивирани становища по ППП/ИП и ДОСВ. В случай, че при провеждане на консултациите постъпи информация относно предмета и целите на защитените зони и/или очакваната степен на увреждането им, която се различава от представената от възложителя в доклада, КО може да възложи на друг колектив от експерти или да изиска от възложителя извършване на допълнителни проучвания и анализи или събиране на допълнителна научна информация, като определя тяхната продължителност.
В срок 30 дни след провеждане на консултациите или след получаване на допълнителната информация КО издава решение по оценка за съвместимостта на ППП/ИП с предмета и целите на опазване на съответната зона/съответните зони.
В срок 7 дни от издаване на решението КО го предоставя на възложителя и го оповестява на интернет страницата си.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 280 лв.ТАРИФА за таксите, които се събират в системата на Министерството на околната среда и водите
Приета с ПМС № 136 от 13.05.2011 г., обн., ДВ, бр. 39 от 20.05.2011 г., в сила от 20.05.2011 г., изм. и доп., бр. 73 от 25.09.2012 г., в сила от 25.09.2012 г., бр. 94 от 30.11.2012 г., в сила от 30.11.2012 г., бр. 2 от 8.01.2013 г., в сила от 8.01.2013 г., бр. 79 от 23.09.2014 г., в сила от 23.09.2014 г., изм., бр. 5 от 19.01.2016 г., в сила от 19.01.2016 г., доп., бр. 59 от 29.07.2016 г., изм. и доп., бр. 3 от 5.01.2018 г., доп., бр. 63 от 31.07.2018 г., в сила от 31.07.2018 г., бр. 11 от 5.02.2019 г., в сила от 5.02.2019 г., бр. 27 от 2.04.2019 г., изм. и доп., бр. 60 от 7.07.2020 г., в сила от 7.07.2020 г., изм., бр. 62 от 5.08.2022 г., в сила от 5.08.2022 г.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта