Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Канцелария"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 1, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9237 353, (02)9237 373, (02)9237 377, Телефонните номера са стационарни, на цената на един градски разговор.
Адрес на електронна поща: priemna@justice.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на ЗАО "Канцелария" продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време. В ЗАО "Канцелария" се установява различен ред за ползване на почивките, така че да се осигури непрекъсваем режим на работа с потребителите в рамките на обявеното за звеното работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Първи етап: Подаване на заявление по чл. 8а, ал. 2 от Закона за медиациятаМедиатор може да бъде само дееспособно лице, което е вписано в Единния регистър на медиаторите към министъра на правосъдието и отговаря на следните изисквания:
1) Не е осъждано за престъпления от общ характер;
2) Завършило е успешно курс на обучение за медиатор;
3) Не е лишено от право да упражнява професия или дейност;
Към заявлението се прилагат:
1) Удостоверение по образец за успешно завършен курс на обучение за медиатор, издадено от одобрена от министъра на правосъдието организация;
2) Документ за съдимост, когато лицето не е български гражданин;
3) Декларация, че лицето не е поставено под запрещение, не е лишено от право да упражнява професия или дейност и не осъществява функции по правораздаване в системата на съдебната власт;
След внасяне на всички изискуеми документи в срок до 30 дни министърът на правосъдието издава удостоверение на медиатора за вписването му в Единния регистър на медиаторите (ЕРМ) към министъра на правосъдието.
Начини на заявяване на услугата:
Лице, което кандидатства за медиатор, подава в Министерството на правосъдието заявление за вписване в ЕРМ по образец, утвърден от министъра на правосъдието, депозирано в ЗАО "Канцелария", чрез лицензиран пощенски оператор или чрез електронно заявление посредством Централизирания електронен портал за медиация.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
1) Ниво на предоставяне на услугата: Ниво III
2) Интернет адрес, на който се намира информация за услугата: https://mjs.bg/home/index/9430586e-f3be-4663-97d1-b2faf7d4512f
3) Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://mediation.mjs.bg
4) Интернет адрес за служебно заявяване: Няма
5) Вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена: Първична
6) Средства за електронна идентификация – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и/или получаване на електронна услуга: Квалифициран електронен подпис. Автентикацията се извършва чрез интеграция със системата „еАвтентикация“ на МЕУ.
7) Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация: Значително.
Заявлението се обработва от администрацията на министерството и се решава от Министъра на правосъдието.
Втори етап: Получаване на индивидуалния административен актУдостоверението за вписване в Единния регистър на медиаторите се издава на хартиен носител и може да бъде получено лично, чрез посредник или чрез лицензиран пощенски оператор.
При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор заверените документи се изпращат:
1) Като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка, като заявителят предварително трябва да е декларирал, че пощенските/куриерските разходи са за негова сметка, платими при получаването на пратката, и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
2) С международна препоръчана пощенска пратка – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към МП. Цената за пощенската услуга се заплаща от МП на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката.
Комуникацията с потребителите от 09:00 ч. до 17:30 ч. се извършва писмено, включително по електронен път, и устно, включително по телефон, както следва:
Телефон за контакти: +359 2 9237 387; +359 2 9237 427
Електронна поща: erm@justice.government.bg
Посочените телефони са стационарни, на цената на един градски разговор.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20 лв.Такса 20 лв., по Тарифа № 1 към Закона за държавните такси за таксите, събирани от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и министерството на правосъдието.
Заплащането се извършва:
По банков път по банковата сметка на министерството: IBAN сметка: BG09 BNBG 9661 3000 1737 01; BIC: BNBG BGSD или електронно чрез централизирания портал за медиация при заявяване на услугата по електронен път.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път