Информация за предоставяне на услуга

 
  • Режим:
    • 1395 Вписване в Единния регистър на медиаторите и издаване на удостоверения за вписаните медиатори

      Регистрационният режим, свързан с услугата, е с цел регулация и защита на гражданскоправните отношения при извънсъдебното решаване на правни и неправни спорове с алтернативен метод, какъвто е медиацията.
  • Регистрация
    • Стопанска дейност:
      • Социални услуги
    • На основание на:
      • Закон за медиацията - чл. 8а, ал. 2
    • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
      • Не
    • Орган, издаващ индивидуален административен акт:
      • Министър на правосъдието
    • Срок за предоставяне:
      • До 30 дни след внасяне на всички изискуеми документи.
    • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
      • Няма
    • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
      • Административен съд
    • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
      • Административен съд
    • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
      • Обжалването на отказа за вписване е по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването.

        Мълчаливият отказ – в едномесечен срок от изтичането на срока, в който административният орган е бил длъжен да се произнесе.

         

    • Ограничения и условности:
      • Заявлението се депозира лично или чрез посредник на място в ЗАО „Канцелария“ на адрес: Министерство на правосъдието, гр. София – 1040, ул. „Славянска” № 1, или се изпраща чрез лицензиран пощенски оператор.

        Електронното заявление – посредством Централизиран електронен портал за медиация, на адрес: https://mediation.mjs.bg.

        Органът, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата и пред който се обжалва индивидуален административен акт е Административен съд по постоянен адрес или седалище на посочения в акта адресат, съответно адресати. При постоянен адрес или седалище в чужбина: Административен съд - гр. София.

    • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
    • Електронен адрес за предложения:
    • Публичен регистър:
    Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
    Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
    Дирекция "Канцелария"
    Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 1, п.к. 1040
    Код за междуселищно избиране: 02
    Телефон за връзка: (02)9237 353, (02)9237 373, (02)9237 377, Телефонните номера са стационарни, на цената на един градски разговор.
    Адрес на електронна поща: priemna@justice.government.bg
    Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на ЗАО "Канцелария" продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време. В ЗАО "Канцелария" се установява различен ред за ползване на почивките, така че да се осигури непрекъсваем режим на работа с потребителите в рамките на обявеното за звеното работно време.
    В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
    Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане