Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Илинден, ул."Пиротска" №171А, п.к. 1309
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)96010262, (02)9821222
Адрес на електронна поща: nspab@mvr.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
Приемане на заявление (физически лица)Когато Заявлението се подава на гише, то се адресира до директора на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението".
Проверява се окомплектоваността на Заявлението с необходимите съпътстващи документи:
1. При първоначално издаване на документа:
o Нотариално заверено копие от диплома за завършено средно или по-висока степен на образование, в случай, че дипломата е издадена преди 2007 г.
o Документ за издържан изпит за придобиване на теоретични и практически знания и умения за прилагане на Регламент (ЕС) № 517/2014, в случай, че документът не е издаден от Академията на Министерството на вътрешните работи
o Снимка на заявителя (паспортен формат)
o Документ за платена държавна такса (в случай, че в заявлението не е посочена датата на извършеното плащане)
2. При подновяване на документа преди изтичане на срока му на валидност:
o Документ, удостоверяващ уменията и знанията на лицето да извършва дейности, свързани с флуорсъдържащи парникови газове, съгласно приложението на Регламент (ЕО) № 304/2008
Удостоверяването се извършва по ЕДИН от следните начини:
- предоставяне на документ за издържан изпит за придобиване на теоретични и практически знания и умения за прилагане на Регламент (ЕС) № 517/2014, в случай, че документът не е издаден от Академията на МВР, или
- предоставяне на трудова книжка или друг документ, удостоверяващ, че лицето е упражнявало без прекъсване дейностите, за които му е издаден документ за правоспособност през последните 3 години от изтичането на срока на документа за правоспособност.
o Документ за преминало обучение за изискванията за знания, включени в чл. 10 пар. 3 на Регламент (ЕС) 517/2014 г. в случай, че издаденият документ за правоспособност е издаден на основание на отменения Регламент (ЕО) 842/2006 г.
o Снимка на заявителя (по желание)
o Документ за платена държавна такса (в случай, че в заявлението не е посочена датата на извършеното плащане)
Когато заявлението се подава от упълномощен представител, се изисква и документ за упълномощаване, който следва да бъде с нотариална заверка на подписа и да съдържа действията, които упълномощеният представител може да извършва с цел получаване на документ за правоспособност. В случай, че е представено копие на оригиналното пълномощно, то също трябва да бъде нотариално заверено.
Приемане на заявление (юридически лица) Когато Заявлението се подава на гише, то се адресира до директора на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението".
Проверява се окомплектоваността на Заявлението с необходимите съпътстващи документи:
- Актуално състояние за търговска регистрация (когато в заявлението не е посочен ЕИК)
- Документ, удостоверяващ, че юридическото лице е работодател на сертифицирания персонал, посочен в заявлението
- Списък с наличния инструментариум, съответстващ на Приложение №2 на Наредба №1/17.02.2017 г. Списъкът съдържа информация за търговското наименование, фабричен номер, производител и година на производство на всеки от инструментите
- Документ за платена държавна такса (в случай, че в заявлението не е посочена датата на извършеното плащане)
Когато заявлението се подава от упълномощен представител, се изисква и документ за упълномощаване, който следва да бъде с нотариална заверка на подписа и да съдържа действията, които упълномощеният представител може да извършва с цел получаване на документ за правоспособност. В случай, че е представено копие на оригиналното пълномощно, то също трябва да бъде нотариално заверено.
Подаване на електронно заявление1. Заявление за извършване на електронна административна услуга може да бъде подадено чрез Портала за електронни административни услуги на МВР на адрес: https://e-uslugi.mvr.bg/services .
2. За заявяване на услугата е необходимо да разполагате със средството за електронна идентификация е Квалифициран електронен подпис.
3.Ниво на осигуреност на средството за електронна идентификация: ВИСОКО (Съгласно МЕТОДИКА за определяне от лицата по чл. 1, ал. 1 и 2 от Закона за електронното управление на средствата за електронна идентификация, които се използват при заявяване на електронни административни услуги и тяхното ниво на осигуреност)
Указания за нередовностиПри установяване на нередовности в представените документи заявителят се изпращат указания за отстраняването им.
Заявителят е длъжен да ги отстрани в тридневен срок.
Проверка на място (юридически лица)Проверяват се:
- съответствието на декларирания в заявлението инструментариум с реалното положение на място при заявителя
- дали декларираният от заявителя сертифициран персонал е наличен
Издаване на документа или прекратяване на препискатаПри наличие на всички необходими документи и установяване на съответствието им с действащата нормативна уредба в Република България се издава Документ за правоспособност (Сертификат). Към документа за правоспособност на юридическото лице се прилага списък със сертифицирания персонал.
При неизпълнение на указанията за отстраняване на нередовности или неспазване на указания срок заявителят се уведомява за прекратяване на образуваното производство по издаване на Документ за правоспособност.
За услугата се заплаща таксаЗа извършване на проверка по внесено искане от заинтересовано лице за издаване на документ за правоспособност (сертификат) за осъществяване на дейности, свързани с монтаж, сервизно обслужване, поддръжка, ремонт или извеждане от експлоатация на стационарно противопожарно оборудване, съдържащо флуорсъдържащи парникови газове, и за издаване на административен акт се събират следните такси:
1. за физически лица - 53 лв.;
2. за юридически лица:
а) за разглеждане на представените документи - 117 лв.;
б) за издаване на административен акт - 33 лв.
За издаване на дубликат на документ за правоспособност (сертификат) се събира такса 5 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта