Предмет
Да се удовлетвори правото на всеки гражданин на Република България, на чужденците, на лицата без гражданство, както и на всички юридически лица, на достъп до обществена информация при спазване на законовия ред и на основата на следните принципи:
- откритост, достоверност и пълнота на информацията;
- осигуряване на еднакви условия за достъп до обществена информация;
- осигуряване на законност при търсенето и получаването на обществена информация;
- защита на правото на информация;
- защита на личната информация;
- гарантиране на сигурността на обществото и държавата.
Всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят мнение, относно дейността на РЗИ – Кюстендил.
Не се прилага за достъпа до лични данни, по смисъла на §1, т. 2 от допълнителната разпоредби на ЗДОИ и Закона за защита на личните данни, както и до класифицирана информация по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация.
Заявител:
Всеки гражданин на Република България, чужденците и лицата без гражданство, както и всички юридически лица.
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
Заявлението и прилежащите документи се подават:
на гише в център за административно обслужване;
· с лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· устно в Център за административно обслужване на РЗИ- Кюстендил, за което служител от центъра попълва протокол по образец.
· изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя на интернет адрес: rzi@rzi-kn.net
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/vsichki%20administratsii/unificirani%20uslugi/2?supplierId=regionalna%20zdravna%20inspektsia&cP=1
· чрез Портала за достъп до обществена информация: https://pitay.government.bg/
Необходими документи
Заявление по образец
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаването на индивидуалния административен акт:
Заявлението по образец се адресира до директора на РЗИ-Кюстендил. Устните запитвания се приемат от служителите, работещи в центъра за административно обслужване и се съставя протокол за приемането им. След приемане на заявлението, съставянето на протокола, служителят от ЦАО извършва регистрация в Административната информационната система (АИС) ЕVENTIS R7 и го насочва за резолюция към главния секретар. по общия ред на документооборота в Инспекцията.
Ако заявлението е получено след края на работното време, то се завежда в регистъра през следващия работен ден.
Заявленията се разглеждат, във възможно най-кратък срок, но не по-късно от 14 дни след датата на регистрирането им.
В случаите когато се налага уточняване на заявлението по смисъла на чл. 29, ал. 1 от ЗДОИ, срокът по ал. 1 започва да тече от датата на уточняване на същото, като датата на уточняването се отбелязва в регистъра. В случай, че заявителят не уточни предмета на исканата обществена информация в 30-дневния срок от датата на регистриране на заявлението, се приeма, че се е отказал от достъп до исканата обществена информация и заявлението се оставя без разглеждане. В този случай заявителя се уведомява писмено с писмо.
Изготвените решения се докладват на Директора на РЗИ – Кюстендил, с доклад, приложение към който е проект на решението.
Одобрените от Директора на РЗИ – Кюстендил проекти на Решения се подписват от него и се изпращат, ведно със съпроводително писмо, и исканата информация на съответния заявител, на посочения от него адрес/е-mail.
Достъп до обществената информация на хартиен носител се предоставя на заявителя, след заплащане на определените разходи и представянето на платежен документ, от служителя работещ в центъра за административно обслужване.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
· чрез Портала за достъп до обществена информация: https://pitay.government.bg/
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 3-то ниво - двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/vsichki%20administratsii/unificirani%20uslugi/2?supplierId=regionalna%20zdravna%20inspektsia&cP=1
интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-kn.net
Вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри