Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен, бул. "Славянски" № 30, п.к. 9700
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: (054)869 985
Факс: (054)863 562
Адрес на електронна поща: oashumen@oblastshumen.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:30, Център за административно обслужване работи без прекъсване от 08:00 до 17:30 ч.
Стационарен платен телефон (според индивидуалния тарифен план на потребителя) 054 862785.
кратко описаниеУдостоверение за наличие или липса на претенции за възстановяване на собствеността се издава на заинтересованите лица след извършване на проверка в съответните регистри.
заявяване на услугата- Със заявление в Центъра за административно обслужване
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в Центъра за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
необходими документи1. Удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове;
2. Актуална скица на имота, когато за съответната територия липсва кадастрална карта;
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно
проверка за редовност на исканетоПроверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап. При непълна преписка на заявителя се изпраща съобщение/писмо за представяне на допълнителни документи и срокът за предоставянето им. Срокът за предоставяне на услугата започва да тече от деня, следващ датата на завеждане на искането, комплектувано с изискуемите документи. Срокът изтича в края на работното време на последния ден от срока.
създаване на резултатЕксперт в дирекция АКРРДС извършва проверката в регистрите и архив „Държавна собственост“ и подготвя удостоверението за подпис от областния управител, след съгласуване с директор на дирекция АКРРДС. Данни за издадения документ и проверявания имот се вписват в регистър за издадените удостоверения.
начин на получаване на резултата от услугатаУдостоверение за наличие или липса на претенции за възстановяване на собствеността се предоставя на заявителя по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения
- Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
Закон за държавната собственост
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 15.00 лв. / 7.67 €
За бърза услуга 22.50 лв. / 11.50 €
Услугата за издаване на удостоверение за наличие или липса на реституционни претенции за възстановяване на собствеността се заплаща за всеки имот, съгласно Постановление №26 от 03.02.2011 г. за одобряване на Тарифата за таксите, които се събират по Закона за държавната собственост, изм. ДВ. бр.85 от 28 Октомври 2016г.
Сметка заа заплащане по банков път:
IBAN-BG73 UBBS 8002 3106 1050 08
BIC – UBBS BGSF при ОББ – клон Шумен
Таксата е за всеки един имот
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път