Етап 1
Необходими документи:
Съгласно чл. 129 от ЗТ лицето, което ще извършва хотелиерство в места за настаняване или упълномощено от него лице, подава до съответния категоризиращ орган заявление-декларация за категоризиране. Заявлението-декларацията трябва да отговаря на следните изисквания:
Необходими документи
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ: ИСКАНЕ по образец и:
- Заявление по образец;
- Удостоверение за актуална съдебна регистрация на лицето – оригинал или копия от документи, удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност (по служебен път).
- Удостоверение, че лицето не е в производство по ликвидация или несъстоятелност -оригинал или нотариално заверено копие (по служебен път).
- Справка за професионалната и езикова квалификация на персонала в обекта-по образец. *
- Копия от документите, удостоверяващи професионалната и езикова квалификация на управителя на туристическия обект. *
- Формуляр за определяне на категорията -по образец.
- Копия от документи за собственост на обекта.
- Документ, удостоверяващ въвеждането в експлоатация на обекта. *
- Копие от договора за наем или друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта.
- Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението се подава от пълномощник – оригинал.
Забележка: Всички документи се представят и в оригинал за сверяване на данните
Забележка: * – Не се прилага за къщи за гости, стаи за гости и апартаменти за гости (съгласно чл. 129, ал.2 от Закона за Туризма).
ИСКАНЕ ПО ОБРАЗЕЦ С НЕОБХОДИМИТЕ ДОКУМЕНТИ МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ:
Заявленията с приложените към тях документи се подават до Кмета на Общината.
Когато са представени документи на чужд език, те трябва да бъдат придружени с официален превод на български език.
Изисквания, процедури
· Лично или чрез упълномощено лице (в случаите, когато не се подава от данъчно задълженото лице) в „Център за административно обслужване“ Дирекция „Местни приходи търговия транспорт и туризъм“
· Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“, на адрес https://egov.bg/wps/portal/egov/services/business-and-entrepreneurs/tourism-hotels-and-restaurants/ed9641b5-4a6f-412d-a9ca-ed777799852d
-Технологии за електронна идентификация на гражданите и организациите при заявяване на е-услуги:
Заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация. Електронното изявление се смята за получено, ако от общината, потвърдят получаването му. Потвърждаване на получаването се извършва в срок до 5 работни дни.
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Адрес: гр. Балчик – П.К.9600, пл. „Кап. Георги Радков” №1 (ТИЦ „Мелницата“)
Телефон за връзка: (0579)72023; 0895554150; 0895554206
Работно време: Зимно работно време, от 08:00 до 16:30
Лятно работно време, от 09:00 до 18:00
Обедна почивка от 12.00 до 12.30
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания