Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
 I Заявяване на услугата
·         По пощата на адрес: 3700 Видин, ул. Дунавска №6 чрез лицензиран пощенски оператор;
·         „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Видин /партерен етаж/;
·         Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
·         На електронни пощи: del_oa@vidin.government.bg и ou_oa@vidin.government.bg;
·         чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
·         чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1966;
·         устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - https://vidin.government.bg/administrativni-uslugi;
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1966
Ниво на осигуреност – ниско; Вид на услугата-първична
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
1.      Документи, които легитимират заявителят, като заинтересовано лице по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ;
2.      Скица с предложение за изменение на ПУП по чл. 135, ал. 2 от ЗУТ;
3.      Становище от кмет на община, съгл. чл. 135, ал. 4 от ЗУТ ;
4.      Документи по чл. 62, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, ако се иска промяна на предназначението на територии.
Пояснения: Изработването на проект за изменение на подробен устройствен план (ПУП) се разрешава или отказва със заповед на областния управител. Заповедта за допускане спира прилагането на действащите устройствени планове в частите, за които се отнася. Проектът за изменение се процедира по реда на раздел ІІІ от глава седма на ЗУТ.
Проверка за редовност на заявлението
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. Съгласуването на заданието за проектиране с експлоатационните дружества се извършва служебно по реда на чл. 128а, ал. 2 от ЗУТ.
III Създаване на резултат от услугата
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя заповед за разрешаване или за отказ да се изработи проект за изменение на ПУП. Заповедта се представя за подпис на областния управител. Заповедта се изпраща на съответните общини за съобщаване по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ на заинтересуваните лица по чл. 131 от ЗУТ. Заповедта се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени актове за изработване и одобряване на устройствени планове и техни изменения“.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – заповед за разрешаване или за отказ да се изработи проект за изменение на ПУП, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- по пощата, на посочен от адресата адрес;
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на преписката