Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Хуманитарни дейности, програми и проекти"
Адрес: обл. Русе, общ. Ветово, гр. Ветово, ул. Трети март №2, п.к. 7080
Код за междуселищно избиране: 08161
Телефон за връзка: (08161)2253, 0 800 900 44
Адрес на електронна поща: hdpp@vetovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, В дирекцията е въведен режим на ползване на почивките, който осигурява непрекъснатост на административното обслужване.
Работното време е всеки делничен ден с изключение на официалните празници.
В работно време може да се свържете със служители в дирекцията на телефони:
- 08161/22-53(централа) - телефонът е стационарен и обажданията към него се таксуват съгласно тарифния Ви план за обаждания към Йеттел България(Yettel);
- 0 800 900 44(централа) - телефонът е безплатен.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявлениеПроцедурата по учредяване на настойничество/попечителство се открива по молба/заявление на близки и роднини на лицето, за което се иска учредяване на настойничество или попечителство, както и по сигнал на всяко лице, на което стане известно, че е необходимо учредяване на настойничество или на попечителство.
Заявление за назначавене на настойнически съвет, включващ настойник, заместник-настойник и двама съветници, както и за назначаване на попечител и заместник-попечител, се подава до кмета на община Ветово в качеството му на ортган по настойничество и попечителство.
Образец на заявлението може да намерите по-долу в раздел "Образци". Със същото заявление може да заявите и повторно издаване на удостоверение, при вече учредено настойничество/попечителство.
Заявление може да подадете по един от следните начини:
1. На място в звеното за административно обслужване.
2. Чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2391?mId=419&cP=1&q=2391
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване. Освен с квалифициран електронен подпис, регистрация в ССЕВ е възможна и с Персонален идентификационен код(ПИК) на НОИ на адрес: https://edelivery.egov.bg/
При електронно заявяване, както самото заявление, така и изискуемите декларации за съгласие на всички предложени членове на настойническия съвет, както и същите на попечителя или зам.-попечителя, следва да са подписани със съответните електронни подписи на лицата.
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: hdpp@vetovo.bg
Заявлението и декларациите към него следва да са подписани с квалифицирани електронни подписи на заявителя, съответно на деклараторите.
4. Със заявление по пощата
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Ветово: п.к. 7080, гр. Ветово, ул. Трети март №2.
5. Устно, на гише в звено за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на място в звеното за идминистративно обслужване. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в звеното за административно обслужване в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
Допустим заявител:Заявление за назначаване на настойник/попечител подават роднините или близките на съответното лице, на което следва да се назначи настойник/попечител.
В състава на настойническия съвет могат да се включват и други подходящи лица.
Заявление за повторно издаване на удостоверение се подава от вече назначено за настойник/попечител лице.
Необходими документи:
- Заявление(по образец).
- Съдебно решение за лишаване от родителски права(в случай, че не е получено по служебен път).
- Съдебно решение за поставяне под запрещение(в случай, че не е получено по служебен път).
- Декларация-съгласие за упражняване дейността на настойник/попечител.
- Декларация-съгласие за упражняване дейността на зам.-настойник/зам.-попечител.
- Декларация-съгласие за упражняване дейността на съветник(за всеки един от тях).
- Препис-извлечения от акт за смърт на родител/ите(набавят се по служебен път).
- Документ/и за самоличност.
Резултат от услугата и получаване:В резултат на тази процедура се учредява настойничество или попечителство над лица, поставени под пълно или ограничено запрещение. Като следствие за техните настойници или попечители възникват определени задължения. Настойникът представлява малолетния, а попечителят само дава съгласие за правните действия на непълнолетния в негов интерес (чл. 129, ал. 1 СК). Настойникът или попечителят е длъжен да се грижи за поднастойния/подопечния си, да го възпитава и да оказва върху него подходящ контрол на поведението му (чл. 125 СК). Освен това настойникът е длъжен да управлява имуществото на поставения под настойничество с грижата на добър стопанин и в негов интерес (чл. 165, ал. 1 СК). Поставените под настойничество или попечителство живеят със своите настойници или попечители (чл. 163 и 167 СК).
Настойниците и попечителите се вписват в регистър, който се води от органа по настойничеството и по попечителството по постоянния адрес на поставения под настойничество или под попечителство (чл. 174, ал. 1 СК).
Процедурата приключва с издаване на удостоверение за настойничество/попечителство.
Резултатът от услугата може да получите по един от следните, посочени при заявяването начини:
- Лично от звеното за административно обслужване;
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
- По електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: www.vetovo.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване: неприложимо;
г) вид на услугата (първична или комплексна): първична;
д) средства за електронна идентификация при заявяване, заплащане и получаване на електронната услуга: квалифициран електронен подпис(КЕП).
e) ниво на осигуреност на средството за електронна идентификация: високо.
Допълнителна информация за заплащането на услугата:В случай, че за услугата дължите такса:
За да се възползвате от Системата за електронни плащания, разработена от Държавна агенция "Електронно управление" е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. Кода за плащане може да използвате на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането. Освен с кода, може да влезете и с притежаван КЕП.
При плащане по банков път(включително чрез електронно банкиране), имайте предвид и използвайте следните данни:
Обслужваща Община Ветово банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА АД
IBAN за такси за услуги: BG56 CECB 9790 8447 3339 00
Код за вид плащане(моля, задължително посочете в полето "Вид плащане" на платежното нареждане): 448007
Моля, с оглед бързото и безпроблемно обработване на плащането да посочите в "Основание за плащане" или в "Допълнителни пояснения" наименованието на заявената от Вас услуга и/или уникалния ? регистров номер-2391, според Регистъра на услугите.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 5 лв.Не се дължи такса при първоначалното учредяване на настойничество/попечителство.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път