Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Русе, общ. Ветово, гр. Ветово, ул. Трети март №2, п.к. 7080
Код за междуселищно избиране: 08161
Телефон за връзка: (08161)2253, 0 800 900 44
Адрес на електронна поща: vetovo@vetovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Във всички звена, предоставящи административни услуги, е въведен режим на ползване на почивките, който осигурява непрекъснатост на административното обслужване на физически и юридически лица. В работно време може да се свържете със служители в дирекцията на телефони: - 08161/22-53(централа) - телефонът е стационарен и обажданията към него се таксуват съгласно тарифния Ви план за обаждания към Йеттел България(Yettel); - 0 800 900 44(централа) - телефонът е безплатен.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване:Заявяването на услугата е устно и на място. Определено да предоставя услугата длъжностно лице съставя Протокол за устно заявяване на нотариалното удостоверяване по образец, съгласно Приложение № 5 към чл. 5а, ал. 2 от Наредба за административното обслужване.
Допустим заявител:Лицето, чийто подпис се удостоверява, се явява лично пред кмета или съответното длъжностно лице.
Необходими документи:1. Документ за самоличност (лична карта).
2. Документ за собственост (при необходимост).
3. Два или повече екземпляра на документа, който се представя за нотариално удостоверяване.
4. Документ за платена такса(освен ако плащането е извършено по олектронен път).
Резултат от услугата и получаванеИзвършва се проверка, дали нотариалното удостоверяване, няма да е нищожно или унищожаемо по чл. 574 и чл. 575 от ГПК и по чл. 27 от ЗЗД.
Проверява се самоличността на явилото се пред длъжностното лице лице. Самоличността се установява по документ за самоличност. Проверява се дали лицето е навършило пълнолетие (чл. 578 ал. 5 от ГПК).
Сравнява се, правилно ли са вписани данните от документа за самоличност в частния документ, който ще удостоверява.
При наличие на допуснати грешки те се поправят като се зачеркват грешните данни и се изписват верните. Кметът/съответното длъжностно лице се подписва и се слага кръгъл печат. След зачеркването грешните данни трябва да могат да се четат.
Внимателно се проверява съдържанието на представения документ. При пълномощно за разпореждане с недвижим имот, лицето представя документ за собственост. Сверява се, дали данните за имота в пълномощното са същите, като в документа за собственост.
Ако има грешка в изписването на имота тя се поправя, като се зачеркват грешните данни и се изписват верните. Кметът или съответното длъжностно лице се подписва и се слага кръгъл печат. След зачеркването грешните данни трябва да могат да се четат.
Ако документът е изготвен на бланка и има празни места, кметът или съответното длъжностно лице ги зачерква, подписва се и слага печат.
Лицето прочита документа и казва, че знае за какво се подписва или кметът/съответното длъжностно лице прочита документа и лицето казва, че знае за какво се подписва.
Лицето подписва и двата еднообразни формуляра на документа. Ако го е подписало предварително, то потвърждава пред кмета/съответното длъжностно лице, че положения подпис е негов (чл. 589 ал. 2 от ГПК). След това пред кмета/съответното длъжностно лицелицето собственоръчно си изписва имената под подписа на двата екземпляра.
Поставя се щемпела за удостоверяване на положен подпис и щемпел за удостоверяване на съдържание.
Документът се извежда в общия регистър. Първо се извежда удостоверяването на подписа.
Регистрационният номер от общия регистър се записва на щемпела за удостоверяване на подпис.
Със следващия регистрационен номер в общия регистър се записва удостоверяването на съдържанието. Записва се номера на акта и номера на тома.
Определя се нотариалната такса.
Лицето заплаща дължимата нотариална такса.
Нотариално завереният документ и документа за платена такса се дават на лицето.
Данните за извършената нотариална заверка се регистрират в информационната система „Единство 2” на Нотариалната камара на Р. България.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път: Услугата НЕ се предоставя по електронен път.а) ниво на предоставяне на услугата - Информация: предоставяне на онлайн информация за административни услуги – начини и места на заявяване на услугите, срокове и такси (I-во ниво);
б) интернет адрес, на който се намира протоколът за нейното устно заявяване: www.vetovo.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - не приложимо;
г) вид на услугата (първична или комплексна): първична;
Допълнителна информация за заплащането на услугата:За да се възползвате от Системата за електронни плащания, разработена от Държавна агенция "Електронно управление" е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. Кода за плащане може да използвате на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането. Освен с кода, може да влезете и с притежаван КЕП.
При плащане по банков път(включително чрез електронно банкиране), имайте предвид и използвайте следните данни:
Обслужваща Община Ветово банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА АД
IBAN за такси за услуги: BG56 CECB 9790 8447 3339 00
Код за вид плащане(моля, задължително посочете в полето "Вид плащане" на платежното нареждане): 448007
Моля, с оглед бързото и безпроблемно обработване на плащането да посочите в "Основание за плащане" или в "Допълнителни пояснения" наименованието на заявената от Вас услуга и/или уникалния й регистров номер(УРИ 2094), според Ретистъра на услугите.
Закон за нотариусите и нотариалната дейност (Загл. изм. - ДВ, бр. 123 от 1997 г.)
За услугата се заплаща таксаЗа услугата се заплаща такса, определена съгласно Тарифа за нотариалните такси към закона за нотариусите и нотариалната дейност:
4. За удостоверяване съдържанието на частни документи без определен материален интерес - върху първия екземпляр:
а) (изм. - ДВ, бр. 39 от 2009 г., в сила от 01.07.2009 г.) за първата страница -10 лв.
б) (изм. - ДВ, бр. 39 от 2009 г., в сила от 01.07.2009 г.) за всяка следваща страница - 2 лв.
а останалите екземпляри се таксуват като преписи.
5. (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2009 г., в сила от 01.07.2009 г.) За удостоверяване на датата и подписите на частни документи без определен материален интерес:
а) за първия подпис - 5 лв.
б) при преупълномощаване таксата за подпис е в двойния размер на таксата по буква "а"
в) за всеки следващ подпис - 2 лв.
г) на документ, който ще се ползва за учредяване, промяна или прекратяване на права върху имот, за всеки подпис - 10 лв.
д) при преупълномощаване таксата за подпис на документ, който ще се ползва за учредяване, промяна или прекратяване на права върху имот, е в двойния размер на таксата по буква "г"
Забележка. Таксата по т. 5 се събира еднократно при едновременното удостоверяване на датата и подписите, а в противен случай се събира отделно.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път