Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугаДопустим заявител:
Услугата се предоставя само на лицата, за които се отнася, на техните законни представители или на трето лице с нотариално заверено пълномощно.
Необходими документи
1. Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистрите по гражданско състояние (по образец).
2. Документ за самоличност / Нотариално заверено пълномощно.
Начин на заявяване:
Заявлението по образец с необходимите документи може да заявите чрез:
- Единен портал за достъп до електронни административни услуги на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2034
- Системата за сигурно електронно връчване с ПИК на НОИ или КЕП, на адрес: https://edelivery.egov.bg/;
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване;
- На e-mail: obshtina@zlataritsa.bg;
- Чрез лицензиран пощенски оператор.
*Заявление подадено по електронен път следва да бъде подписано от заявителя с квалифициран електронен подпис (КЕП).
Заплащане на услугатаНачин на плащане:
• На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване;
• По електронен път чрез Портал за електронни плащания на адрес: https://pay.egov.bg/;
• По банкова сметка:
IBAN: BG81CECB9790 8459 473000
BIC: CECBBGSF
Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА
Код за плащане: 44 80 07
· По електронен път - чрез единен портал за електронни административни услуги на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/uslugi/grazhdansko%20sastoyanie,%20samolichnost,%20semeystvo
Изпълнение на услугатаПрием на заявлението с приложените документи;
Искането се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата в ЦАО, след което се изпраща към Директор на дирекция СА за резолюция, след което същото се препраща на гл. специалист ГРАО специалистът в ГРАО извършва проверка в локална и национална база данни, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК)
Въз основа на актовете за гражданско състояние длъжностните лица по гражданското състояние в общинските администрации по местосъхранението им издават следните документи по утвърден образец - от акта за смърт - препис-извлечение от акт за смърт.
- Документи се издават на наследниците на починалото лице от акта за смърт.
- Документите може да се издават и на трети лица, изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно или по реда на Гражданския процесуален кодекс и Наказателно-процесуалния кодекс.
- Документите може да се издават и изпращат при служебно писмено поискване от община или държавен орган, когато това е свързано с административното обслужване на лицата, вписани в акта.
- Актовете по гражданско състояние на всички кметства и кметски наместничества на територията на Община Златарица по закон са събрани за съхранение в административния център гр. Златарица. Препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път се издава само от гр. Златарица.
- Длъжностното лице по гражданското състояние от всяка общинска администрация, може да издава препис-извлечения от акт за смърт въз основа на Националния електронен регистър на актове за гражданско състояние /НРГС/. Документите се издават само въз основа на електронни актове, подписани с квалифициран електронен подпис. За всички лица починали във всяка една община или кметство на територията на Република България от 2000 год. вкл. до наши дни, ако акта по гражданско състояние е въведен и подписан с електронен подпис от другата община, от НРГС може да се издава препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път.
Предоставяне на услугатаВие може да получите издаденият индивидуален административен акт:
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни от оператора за служебни цели. Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
· като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
· като вътрешна куриерска пратка;
· като международна препоръчана пощенска пратка.
- По електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- По електронен път на електронна поща.
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 5.00 лв. / 2.56 €
За бърза услуга 10.00 лв. / 5.11 €
Начин на плащане:
• На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване;
• По електронен път чрез Портал за електронни плащания на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://pay.egov.bg/;
• По банкова сметка:
IBAN: BG81CECB9790 8459 473000
BIC: CECBBGSF
Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА
Код за плащане: 44 80 07
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път