Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 8, п.к. 1052
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)940 7001, (02) 940 7327, (02) 940 7331
Адрес на електронна поща: e-docs@mi.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Съгласно чл. 37, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерството на икономиката и индустрията, работното време на административните звена, които осъществяват адинистративно обслужване на граждани е от 09.00 ч. до 17.30 ч. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите e от 9,00 до 17,30 ч. в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Преглед на Заявлението за издаване на удостоверение за регистрация и приложените към него документи Необходими документи:
1. заявление по образец – образец № 34 към Заповед на министъра на икономиката;
2. списък на физическите лица, които са определени да участват в тази дейност, включително лицата, които управляват и/или представляват заявителя, придружен от автобиография на лицата;
3. нотариално заверен образец на подписа на лицата по т. 2;
4. декларация на едноличния търговец, управителя, прокуриста, на членовете на управителния и контролния орган на търговското дружество, че заявителят няма ликвидни и изискуеми задължения към физически или юридически лица, когато задължението е признато пред органа по принудително изпълнение;
5. декларация на едноличния търговец, управителя, прокуриста, на членовете на управителния и контролния орган на търговското дружество, че не са свързани с лица и организации, нарушили нормативните актове, регламентиращи дейностите с продукти, свързани с отбраната, и с изделия с двойна употреба в държавите членки и в трети държави;
6. документ за притежавано дялово участие в капитала на чуждестранното лице по регистрацията в страната, в която е седалището му, издаден от компетентен орган на държавата, в която лицето е установено или регистрирано - в случаите на притежавано дялово участие от чуждестранно лице в капитала на физическо и юридическо лице, регистрирано по реда на Търговския регистър;
7. информация за планираните външнотърговски дейности с чуждестранни партньори с изделия с двойна употреба за период не по-малък от една година, която да включва конкретни категории и подкатегории на изделия с двойна употреба и конкретни местоназначения;
8. документ за платена такса.
Заявлението за издаване на удостоверение за регистрация и приложените към него документи се подават от заявителя в Министерството на икономиката.
Промяна на обстоятелствата, при които е издадено удостоверение за регистрация При промяна на обстоятелствата, при които е издадено удостоверението за регистрация, вписани в заявлението по чл. 14, ал. 1, т. 1 от Закон за експортния контрол на продукти, свързани с отбраната, и на изделия и технологии с двойна употреба и в придружаващите го документи, регистрираното лице е длъжно да подаде заявление образец № 34а към Заповед на министъра на икономиката и икономиката в Министерството на икономиката и индустрията в 14-дневен срок от настъпване на промяната.
Регистрираното лице е длъжно да представи в Министерството на икономиката и индустрията, не по-късно от 60 дни от подаване на заявлението по ал. 1, изискуемите документи по чл. 14, свързани с настъпилата промяна, и документ за платена такса по чл. 71, ал. 1.
При промяна на обстоятелствата, които не изискват изменение на издаденото удостоверение за регистрация, заявителят не дължи такса по чл. 71, ал. 1.
Министърът на икономиката и индустрията в срок до 10 работни дни от датата на получаване на заявлението с приложените документи издава актуално удостоверение за регистрация и изменението се вписва в регистъра. Вписването на изменение в регистъра и издаване на актуално удостоверение за регистрация се извършва само в случаите на промяна на данните, вписани в регистъра съгласно чл. 44, ал. 2 или в издадено удостоверение за регистрация.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 250 лв.-за разглеждане на заявление за издаване на регистрация за износ и трансфер на изделия с двойна употреба-50 лв.
-за разглеждане на заявление за изменение и/или допълнение-50 лв.
-за издаване на удостоверение за регистрация за износ и трансфер на изделия с двойна употреба-200 лв.
-за издаване на изменено и/или допълнено удостоверение-100 лв.(50 на сто от таксата на първоначално издаване).
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта