Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203
Факс: 054 800 203
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Гъвкаво работно време, съобразено с потребителите на административни услуги.
Процедура по предоставяне на административната услуга1. Заявител на услугата
Всяко физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското законодателство или по законодателството на държава членка, което е сключило трудов договор или договор за управление на аптеката с магистър-фармацевт, а в предвидените от закона случаи - с помощник-фармацевт на територията на област Шумен.
2. Необходими документи
· Писмено искане от Изпълнителна агенция по лекарствата до Регионална здравна инспекция Шумен за издаване на хигиенно заключение.
3. Вътрешен ход на процедурата
В РЗИ постъпва писмено искане от Изпълнителна агенция по лекарствата, което се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Директорът на РЗИ насочва искането към дирекция „Медицински дейности“. В 10-дневен срок от получаване на искането, отговорното длъжностно лице в дирекцията извършва проверка на място в помещенията, предложени за разкриване на аптека за спазване на здравните изисквания. При непълнота на представените документи за издаване на хигиенно заключение от РЗИ, както и при наличие на несъответсвия на обекта със здравните изисквания, отговорното
длъжностно лице в дирекция МД издава предписание за привеждане на обекта в съответствие със здравните изисквания и определя срок за изпълнението им.
В срок до 14-дни от датата на постъпване на искането Регионална здравна инспекция изготвя заключение и го изпраща по служебен ред в ИАЛ.
4. Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата
- Образец от сайта на ИАЛ.
Начин на заявяване на услугата
Услугата се изисква по служебен път в писмена форма от Изпълнителна агнеция по лекарствата.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
· При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: https://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/11038
· При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
· https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на получаване на резултата от услугата
Изготвеното хигиенно заключение се изпраща служебно в Изпълнителна агенция по лекарствата.
Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина
Наредба № 28 от 9 декември 2008 г. за устройството, реда и организацията на работата на аптеките и номенклатурата на лекарствените продукти
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 93 лв.Основание за определяне на таксата - чл.20 от тарифата за таксите по Закона за здравето.
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. Освобождение № 1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта