Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, ул. Лъчезар Станчев №20, п.к. 1797
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9701111, (02) 970 11 21
Адрес на електронна поща: aksu@aksu.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 18:00, Работното време на ЦАО е непрекъснато в рамките от 08,30 до 18,00 часа всеки работен ден (половин час преди и половин час след определеното работно време на служителите в АКСУ).
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Етап 1. Необходими условия, за да ползвате услугатаИдентификатор: 3130
Изискване за ниво на осигуреност: Високо
Какво представлява услугата
Частните доставчици на социални услуги и специално създадените от общините за предоставянето на социалните услуги юридически лица могат да подновят първоначално издадения им лиценз за предоставяне на социална услуга на територията на Република България, когато отговарят на условията за подновяване на лиценз.
Необходими условия, за да ползвате услугата
Да притежавате издаден лиценз от изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги, чийто срок на валидност изтича най-късно след три месеца.
Възможни начини за заявяване
• През портал за предоставяне на електронни услуги
• Със заявление на гише в център за административно обслужване, подадено лично или от упълномощено лице с пълномощно с нотариална заверка на подписа
• Чрез създадената за целта електронна поща e-docs@aksu.government.bg, като заявлението следва да е електронно подписано.
Етап 2. Необходими документиКакво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
1. Лично подаване на документите или чрез упълномощено лице, както и по пощата с обратна разписка
- Ако сте юридическо лице, специално създадено от общината за предоставяне на социални услуги или българско физическо лице, регистрирано по Търговския закон, и юридическо лице, и притежавате издаден лиценз от изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги е необходимо да подадете единствено Заявление за подновяване на лиценз за предоставяне на социална услуга – Приложение № 3;
- Ако сте физическо лице, извършващо търговска дейност, и юридическо лице, регистрирано по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство и притежавате издаден лиценз от изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги е необходимо да подадете Заявление за подновяване на лиценз за предоставяне на социална услуга – Приложение № 3 и Декларация по чл. 149, ал. 2, т. 2 от Закона за социалните услуги – Приложение № 2.
2. Тази услуга е достъпна и по електронен път по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
Създадена е възможност за електронно подаване на документи през Системата за сигурно електронно връчване и чрез създадената за целта електронна поща e-docs@aksu.government.bg.
Етап 3. Вътрешна процедураВътрешна процедура
1. В случаите, когато не е установена промяна на обстоятелствата, удостоверени в първоначално издадения лиценз, изпълнителният директор издава заповед за подновяване на лиценза за предоставяне на социална услуга в 14-дневен срок от датата на постъпване на заявлението, като заповедта се съобщава писмено на заявителя в тридневен срок от датата на издаване и подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
2. При констатирани несъответствия и/или непълноти по представените документи, изпълнителният директор изисква отстраняването им в срок до 14 дни. При неспазен срок, изпълнителният директор с мотивирана заповед прекратява производството по подновяване на лиценза.
3. Когато има промяна в обстоятелствата, удостоверени в първоначално издадения лиценз, подновяването на лиценза се извършва в срок до два месеца и по реда за издаване на нов лиценз.
4. Данните от лиценза се вписват в регистъра на лицензираните доставчици на социални услуги.
Етап 4. Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Изпълнителен директор
Как ще получа резултата
- Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
- На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване
- На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор
- По електронен път на посочена в заявлението електронна поща
Подновеният лиценз се получава по начина на заявяване, в срок до един месец от датата на издаването му.
Етап 5. Отказ на подновяване на лицензОтказ на подновяване на лиценз
Отказът за подновяване на лиценз е придружен с мотивирана заповед на изпълнителния директор, съобщена на лицето в три дневен срок от датата на издаване, и подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Отказ за подновяване на лиценз, можете да получите в следните случаи:
- не отговаряте на условията за издаване на лиценз;
- при извършените проверки от Агенцията за качеството на социалните услуги е установено, че на титуляра на лиценза са издавани задължителни предписания за отстраняване на нарушения при предоставянето на услугата, които не са изпълнени в срок или има издадени наказателни постановления по наложени актове за нарушения;
- не сте предоставили отчети в срока на действие на лиценза.
Закон за социалните услуги
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 92 лв.
Такси за подновяване на лиценз за конкретен вид социална услуга
1. такса в размер 52 лв. - за разглеждане на документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "информиране и консултиране", "застъпничество и посредничество", "общностна работа" и "асистентска подкрепа";
2. такса в размер 55 лв. - за разглеждане на документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "терапия и рехабилитация", "обучение за придобиване на умения" и "подкрепа за придобиване на трудови умения";
3. такса в размер 92 лв. - за разглеждане на документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "дневна грижа", "резидентна грижа" и "осигуряване на подслон".
Таксата се внася от името на лицето, кандидатстващо за подновяване на лиценз, като в основанието за внасяне на сумата се вписва: „за разглеждане на документи за подновяване на лиценз“.
Таксата се внася по следната сметка на АКСУ:
БНБ - клон Централно управление,
lBAN BG21 BNBG 9661 3100 1347 01 – транзитна сметка.
При отказ да бъде подновен лиценз внесената такса не се възстановява.
В случаите на невнесена такса документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социални услуги няма да бъдат разглеждани.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път