Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, ул. Лъчезар Станчев №20, п.к. 1797
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9701111, (02) 970 11 21
Адрес на електронна поща: aksu@aksu.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 18:00, Работното време на ЦАО е непрекъснато в рамките от 08,30 до 18,00 часа всеки работен ден (половин час преди и половин час след определеното работно време на служителите в АКСУ).
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Етап 1. Необходими условия, за да ползвате услугатаИдентификатор: 3129
Изискване за ниво на осигуреност: Високо
Какво представлява услугата
Български физически лица, регистрирани по Търговския закон, юридически лица, както и физически лица, извършващи търговска дейност, и юридически лица, възникнали съгласно законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава от Европейското икономическо пространство, и специално създадени от общината за предоставянето на социални услуги юридически лица могат да предоставят социални услуги на територията на Република България само след получаване на лиценз от изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги по реда на Закона за социалните услуги.
Какво е необходимо да приготвя предварително
Съгласно разпоредбите на чл. 149 от Закона за социалните услуги за издаване на лиценз кандидатите подават до изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги заявление по утвърден от него образец, като посочват единен идентификационен код или код по БУЛСТАТ и представят описание на социалната услуга с оглед на осигуряването на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги.
Заявлението се подава лично или от упълномощено лице с пълномощно с нотариална заверка на подписа, по пощата с обратна разписка или по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
Заявяването на административните услуги може да бъде извършвано:
- лично или от упълномощено лице с пълномощно с нотариална заверка на подписа;
- по пощата с обратна разписка;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/;
- чрез създадената за целта електронна поща e-docs@aksu.government.bg.
Заявлението и приложените към него документи може да бъде подадено лично или от упълномощено лице с пълномощно с нотариална заверка на подписа в Центъра за административно обслужване на Агенцията за качеството на социалните услуги на адрес: гр. София, ж.к. „Изток“, ул.“Лъчезар Станчев“ № 20 (зад Националната следствена служба, в близост до метростанция „Г. М. Димитров“).
Заявлението и приложените към него документи може да бъде подадено и по пощата с обратна разписка също на адрес - гр. София, ж.к. „Изток“, ул.“Лъчезар Станчев“ № 20. Когато заявлението не е подписано и при съмнение дали то изхожда от посочения в него гражданин или организация, АКСУ изисква неговото потвърждение със собственоръчен или електронен подпис в тридневен срок от съобщението за това. При непотвърждаване в срок производството се прекратява. Ако заявлението не удовлетворява останалите изисквания на закона, заявителят се уведомява да отстрани недостатъците в тридневен срок от съобщението за това с указание, че неотстраняването им ще предизвика прекратяване на производството. Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Електронното заявяване се осъществява по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги. Създадена е възможност за електронно подаване на документи през Системата за сигурно електронно връчване и чрез създадената за целта електронна поща e-docs@aksu.government.bg.
Етап 2. Необходими документиНеобходими документи
За всяка социална услуга българските физически лица, регистрирани по Търговския закон, юридически лица, както и физически лица, извършващи търговска дейност, и юридически лица, възникнали съгласно законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава от Европейското икономическо пространство, и специално създадени от общината за предоставянето на социални услуги юридически лица подават в АКСУ отделно заявление за издаване на лиценз, по утвърден образец.
Физическите лица, извършващи търговска дейност, и юридически лица, регистрирани по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство прилагат към заявлението:
1. документите, удостоверяващи регистрацията по националното им законодателство;
2. декларация, че кандидатът не е обявен в несъстоятелност, не е в производство за обявяване в несъстоятелност и не е в ликвидация;
3. свидетелство за съдимост на чуждите граждани, а за чуждите юридически лица - свидетелства за съдимост на членовете на управителните им органи.
Документите се представят в официален превод на български език.
Към заявлението се прилага и Декларация по чл. 149, ал. 2, т. 2 от Закона за социалните услуги.
Лично подаване на документите или чрез упълномощено лице, както и по пощата с обратна разписка
- Ако сте юридическо лице, специално създадено от общината за предоставяне на социални услуги или българско физическо лице, регистрирано по Търговския закон, и юридическо лице - Приложение 1; Приложение 2;
- Ако сте физическо лице, извършващо търговска дейност, и юридическо лице, регистрирано по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - Приложение 1; Приложение 2.
Тази услуга е достъпна и по електронен път по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
Етап 3. Вътрешна процедураВ срок до два месеца от постъпването на документите изпълнителният директор на основание влязла в сила заповед издава лиценз за предоставяне на конкретна социална услуга. Данните от лиценза се вписват в регистъра на лицензираните доставчици на социални услуги.
При констатирани несъответствия и/или непълноти по представените документи, изпълнителният директор изисква отстраняването им в срок до 14 дни. При неспазен срок, изпълнителният директор с мотивирана заповед прекратява производството по издаване на лиценза.
Етап 4. Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Изпълнителен директор
Как ще получа резултата
· Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
· На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване
· На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор
· По електронен път на посочена в заявлението електронна поща
Лицензът за предоставяне на социална услуга се получава по начина на заявяване, в срок до три месеца от постъпване на заявлението в звеното за административно обслужване.
Етап 5. Отказ на издаването на лицензОтказът за издаване на лиценз е придружен с мотивирана заповед на изпълнителния директор, съобщена на лицето в три дневен срок от датата на издаването, и подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Етап 6. Задължения за уведомяванеЛицензираният доставчик има следните задължения:
- да информира писмено кмета на общината, на чиято територия ще се предоставя услугата, относно дейността на услугата;
- да информира писмено изпълнителния директор в 14-дневен срок от започване на дейността по издадения лиценз за: датата на стартиране на дейността; адреса на предоставяне на услугата или адреса за кореспонденция при услуги предоставяни мобилно; датата на преустановяване на дейността за повече от три месеца, като посочи съответните причини;
- всяка година до 31 март да предоставя в електронен формат на Агенцията за качеството на социалните услуги отчет с обобщена информация за социалната услуга.
Закон за социалните услуги
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 92 лв.Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
два месеца
Начини на плащане
• По банков път
Такси
Такси за издаване на лиценз за конкретен вид социална услуга
1. такса в размер 52 лв. - за разглеждане на документите за издаване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "информиране и консултиране", "застъпничество и посредничество", "общностна работа" и "асистентска подкрепа".
2. такса в размер 55 лв. - за разглеждане на документите за издаване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "терапия и рехабилитация", "обучение за придобиване на умения" и "подкрепа за придобиване на трудови умения".
3. такса в размер 92 лв. - за разглеждане на документите за издаване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "дневна грижа", "резидентна грижа" и "осигуряване на подслон".
Таксата се внася от името на лицето, кандидатстващо за издаване на лиценз, като в основанието за внасяне на сумата се вписва: „за разглеждане на документи за издаване на лиценз“.
В случаите на невнесена такса документите за издаване на лиценз за предоставяне на социални услуги няма да бъдат разглеждани.
Таксата се внася по следната сметка на АКСУ:
БНБ - клон Централно управление,
lBAN BG21 BNBG 9661 3100 1347 01 – транзитна сметка.
При отказ да бъде издаден лиценз внесената такса не се възстановява.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път