Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 3041 Издаване на удостоверение за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти от лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите

      Регионалните здравни инспекции извършват проверка и издават удостоверение относно спазването здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешния ред на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите.
      Удостоверението се издава във връзка с процедурата по регистрацията на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите, която се осъществява от Изпълнителна агенция "Медицински надзор".
  • На основание на:
    • Закон за лечебните заведения - чл. 40, ал. 4
    • Закон за здравето - чл. 10, ал. 1, т. 3
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Да
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Директор
  • Срок за предоставяне:
    • 13 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Удостоверението за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти се издава за неопределен срок. Действието му се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата по регистрацията с последващо издаване на ново Удостоверение.
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Министър на здравеопазването
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Редът е определен в АПК, в 14 дневен срок от съобщаването на индивидуалния административен акт.

       

  • Ограничения и условности:
    • Уведомяване за промени в издаденото удостоверение за регистрация

      Регистрираните ЛЗ са длъжни съгласно чл.43 от ЗЛЗ, в 7-дневен срок от настъпване на промяна в обстоятелствата, вписани в регистъра, да уведомят ИАМН чрез РЗИ, като приложат съответния документ, удостоверяващ промяната.

      НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА

      1.    В Центъра за  административно обслужване в РЗИ-Добрич (гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57, стая 111, ет. 1), като същото може да се внесе устно, след попълване  от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.

      2.    По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ-Добрич: rzi-dobrich@mh.government.bg. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.

      3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9300 гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.

      4. На профила на Регионална здравна инспекция-Добрич (ЕИК 176031070), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.

       

      При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено и се определя срок за отстраняването им.

      НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА

      Удостоверението, заедно със заявлението на лечебното заведение, приложените документи към него и удостоверенията от съсловните организации срок се изпращат на Изпълнителна агенция “Медицински надзор“. Удостоверението за регистрация на лечебно заведение за извънболнична помощ и хосписи се издава от Изпълнителния директор на Изпълнителна агенция “Медицински надзор“. Промените във вписаните обстоятелства се правят по същия ред, като се представят само документите, отнасящи се за промяната.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Добрич, гр. Добрич, гр. Добрич ул. Св.св. Кирил и Методий" № 57, п.к. 9300
Код за междуселищно избиране: 058
Телефон за връзка: 655511
Факс: (058)600 692
Адрес на електронна поща: rzi-dobrich@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, от 12.00 до 12.30 - почивка. Звеното за административно обслужване е с непрекъсваем режим на работа от 08:30 до 17:00 часа.
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане