Предмет:
Удостоверението за лечебно заведение за извънболнична помощ и хоспис е документ, удостоверяващ съответствието на фактическите обстоятелства със здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти по специалностите, за които лечебното заведение подава заявление за регистрация в Изпълнителна агенция „Медицински надзор“
Заявител:
- Лекари и лекари по дентална медицина, желаещи да упражняват индивидуална практика за първична или специализирана медицинска помощ;
- Лечебни заведения за извънболнична помощ и хосписи.
Необходими документи:
Заявление по образец на ИАМН, към което се прилагат:
1. Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
2. Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
3.Списъци на електронен и хартиен носител по образец № Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 с декларативен характер;
4. Диплома за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
5. Документ за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, вкл. списък на лекарите, съдържащ трите имена, уникален идентификационен код и придобита специалност, а в случаите по чл. 14а от ЗЛЗ – документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност „Обща медицина”;
6. Копие на трудов/граждански/друг вид договор относно правоотношенията на лицата които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение;
7. Свидетелство за съдимост или аналогичен документ за лицата, членове на управителните и контролните органи на лечебното заведение, които не са български граждани;
8. Документи за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4 от Закона за лечебните заведения и по чл. 46 от Закона за здравето.
*Обстоятелствата относно съдимостта на лицата – български граждани, членове на управителните и контролните органи на лечебното заведение, се установява служебно от Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.
В случаите, когато има повече от един управител на ЛЗ, които го представляват заедно, заявлението се подписва от всички управители (със собственоръчно поставен подпис или с Квалифициран електронен подпис (КЕП), когато е електронен документ), докато Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 се подписва от единия управител с КЕП.
Наименованието на ЛЗ, вписано в електронната форма трябва да съответства напълно на наименование на търговското дружество на български език в Търговския регистър.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението се подава в Центъра за административно обслужване и се завежда в автоматизирана информационна система за документооборот от служител на Център за административно обслужване. След резолюции на Директора на РЗИ, на директора на дирекция МД, на директора на дирекция НЗБ, на началник отдел ПЕК, преписката се предава за изпълнение на служители в дирекция МД и дирекция НЗБ.
В деня на постъпване на заявлението, служител на РЗИ изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз и на Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на лекарите, лекари по дентална медицина, медицинските сестри или акушерките, които ще ръководят и/или ще работят в лечебното заведение. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
В 10-дневен срок от подаване на документите за регистрация на лечебно заведение, служители от дирекция НЗБ и дирекция МД извършват проверка за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти.
В 3-дневен срок от извършената проверка дирекция МД издава удостоверение по чл. 40 от ЗЛЗ.
Удостоверението по чл. 40 от ЗЛЗ, заявлението от ЛЗ и съотносимите документите към него се изпращат в ИАМН чрез Системата за електронен обмен на съобщенията (СЕОС), сканирани във формат *.pdf (включително трудови/граждански/друг вид договори) или на хартиен носител.
Електронната форма на допълнително приложение Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 се изпраща само като електронен документ.
В случаите, когато проверката установи, че в лечебното заведение не са спазени здравните изисквания и/или утвърдените медицински стандарти, се издава предписание и се определя срок за отстраняване на несъответствията, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
Резултат от процедурата
Издадено Удостоверение по чл. 40 от ЗЛЗ за съответствие ва ЛЗ с медицински стандарт и на здравните изисквания и изпратени окомплектовани документи до Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ за издаване на удостоверение за регистрация.