Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор), 0898271032 (таксува се като обаждане към мобилна мрежа по тарифата на съответния оператор)
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО от 8.30 до 17.00 часа без прекъсване, в сградата на РЗИ-Шумен, ет.1, стая 3
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявител на услугата:
Лекари и лекари по дентална медицина с медицинска специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 или лечебно заведениe по чл. 10 от ЗЛЗ и желаят да бъдат изпълнители на специализирана извънболнична медицинска помощ
Директорът на районната здравноосигурителна каса изисква служебно от директора на регионална здравна инспекция извършването на преценка за недостатъчност.
Необходими документи:
• Писмено искане от РЗОК Шумен до директора на Регионална здравна инспекция Шумен за извършване на преценка за недостатъчност.
Резултат от процедурата:
Издаването на удостоверение за недостатъчност дава право на лекарите/лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 или лечебно заведение по чл. 10 от Закона за лечебните заведения и имат регистрирана индивидуална практика или работят по договор с други лечебни заведения специализирана извънболнична помощ, да сключат договор с НЗОК.
Вътрешен ход на процедурата
В РЗИ постъпва писмено искане от Регионалната здравноосигурителна каса, което се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Директорът на РЗИ насочва заявленията към дирекция „МД“. Отговорното длъжносто лице изготвя Докладна записка до директора на РЗИ със справка за издадените становища за недостатъчност по съответната специалност в срок до 3 календарни дни от подаване на заявлението и я съгласува с директора на дирекция „Медицински дейности”. Директора на РЗИ Шумен (или определена със Заповед на директора на РЗИ комисия) изразява становище по представените документи.
Удостоверението се издава в срок до 14 дни от подаване на искането и се изпраща служебно на РЗОК.
Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата - на сайта на НЗОК
Начин на заявяване на услугата
Услугата се изисква по служебен път в писмена форма от Регионалната здравноосигурителна каса.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Районната здравноосигурителна каса изисква служебно, по предпочитан от нея начин, от директора на Регионална здравна инспекция издаването на удостоверение за недостатъчност.
Възможностите за подаване на искането, с приложените документи по т. 5.2. от настоящата процедура, са както следва:
7.1. на място в Центъра за административно обслужване;
7.2. чрез лицензиран пощенски оператор;
7.3. по електронна поща на адрес rzi-shumen@mh.government.bg;
7.4. чрез средата за електронен обмен на документи (междуведомствения обмен);
7.5. чрез Системата за сигурно електронно връчване.
В случаите по 7.3, 7.4 и 7.5, при които искането се изпраща по електронен път, то следва да е подписано с усъвършенстван електронен подпис, усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (ОВ, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 4;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – комплексна към услуга, предоставяна от РЗОК.
Начини на получаване на резултата от услугата
Изготвеното удостоверение се изпраща служебно в Регионалната здравноосигурителна каса.
Закон за лечебните заведения
Закон за здравното осигуряване