Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Човешки ресурси и административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Г.С. Раковски" № 102, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 9859 2634, 9859 2639 - в зависимост от индивидуалния тарифен план, не се калкулира добавена стойност
Адрес на електронна поща: feedback@minfin.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 18:30, При прилагане на работното време с променливи граници са създадени вътрешни условия за осигуряване присъствието на достатъчно служители в периода от 09:00 до 17:30 ч. Работното време на Центъра за административно обслужване е от 09:00 до 17:30 ч.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи.Необходими документи
1. Копие на диплома, удостоверение или друго доказателство за професионална квалификация по професия „вътрешен одитор в публичния сектор“ и съответните приложения към нея.
Копията на диплома, удостоверение или друго доказателство за професионална квалификация по професия „вътрешен одитор в публичния сектор“ и съответните приложения към нея следва да са заверени или с „апостил“ или от дипломатическото или консулското представителство на съответната държава в Република България, или от Министерството на външните работи на държавата, издала съответния документ. Копията на посочените документи се представят заедно с превод на български език. Преводът на документа на български език също се заверява надлежно по един от следните начини: Ако чуждестранният документ е преведен на български език на територията на Република България, е необходимо подписът на преводача, положен в извършения от него превод, да бъде нотариално удостоверен в Република България. Ако чуждестранният документ е преведен в друга държава, подписът на преводача се заверява от дипломатическото или консулското представителство на Република България в съответната държава.
2. Документ за идентичност на имената (на лице с различни имена).
Документът за идентичност на имена се представя в оригинал.
Когато не е издаден в Република България, документът следва да е заверен или с „апостил“ или от дипломатическото или консулското представителство на съответната държава в Република България, или от Министерството на външните работи на държава, която е издала съответния документ. Документът се представя заедно с превод на български език. Преводът на документа на български език също се заверява надлежно по един от следните начини: Ако чуждестранният документ е преведен на български език на територията на Република България, е необходимо подписът на преводача, положен в извършения от него превод, да бъде нотариално удостоверен в Република България. Ако чуждестранният документ е преведен в друга държава, подписът на преводача се заверява от дипломатическото или консулското представителство на Република България в съответната държава.
3. Документ за платена държавна такса.
Документът за платена държавна такса се представя в оригинал.
Удостоверението за признаване на професионална квалификация по професия „вътрешен одитор в публичния сектор“ се получава по един от следните начини:
- от заявителя лично или от лице с нотариално заверено пълномощно в ЦАО на МФ или
- по пощата на посочения в заявлението адрес за контакт в Република България.
Лицата с призната професионална квалификация по професия „вътрешен одитор в публичния сектор“ се вписват в списък, който се поддържа и актуализира от Министерството на финансите.
Уведомлението може да бъде подадено по един от следните начини: · В Центъра за административно обслужване (ЦАО)
Заявление за признаване на професионална квалификация по професия „вътрешен одитор в публичния сектор“ и приложените документи могат да се подадат на място в Центъра за административно обслужване на Министерството на финансите – вход за граждани, от ул. „Г. Бенковски“, стая № 1, партер.
· Чрез лицензиран пощенски оператор
Заявление за признаване на професионална квалификация по професия „вътрешен одитор в публичния сектор“ и приложените документи могат да се подадат на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор.
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване – http://egov.bg/
В Министерството на финансите може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
· По електронен път в Министерството на финансите
Заявление за признаване на професионална квалификация по професия „вътрешен одитор в публичния сектор“ и приложените документи могат да се подадат и по електронен път на електронен адрес: feedback@minfin.bg и minfin@minfin.bg с квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.“
Закон за вътрешния одит в публичния сектор
Закон за признаване на професионални квалификации
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за признаване на професионални квалификации
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 260 лв.За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 260 лв. съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за признаване на професионални квалификации, приета с Постановление № 178 от 10 юли 2009 г. (Обн. ДВ, бр. 57 от 24.07.2009г., изм., бр. 16 от 22.02.2011 г., в сила от 22.02.2011г.).
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
В брой на каса в Министерство на финансите
По банков път:
БЪЛГАРСКА НАРОДНА БАНКА
IBAN - BG35 BNBG 9661 30 001484 01
BIC код - BNBGBGSD
за Министерство на финансите
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път