Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Финансово - стопански дейности и управление на собствеността"
Адрес: обл. Шумен, общ. Венец, с. Венец, с.Венец, ул."Кирил и Методий" № 24, п.к. 9751
Код за междуселищно избиране: 05343
Телефон за връзка: 05343 2190
Факс: (05343)05343 8980
Адрес на електронна поща: obs_vn@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 16:30, Обедна почивка на общинската администрация 12:00ч. до 12:30ч. Работно време на Център за административно обслужване от 08:00ч. до 16:30ч., без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Начини на заявяване на услугата:За прием на документи и информация за услугата:
ЦЕНТЪР ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ
Адрес: с.Венец, ул.”Кирил и Методий” № 24
E – mail: kmet@venets.bg
Тел.за връзка: 05343/21-90;
Факс: 05343/8980 ;
Информация за предоставяне на услугата:
Лицето, чийто подпис се удостоверява, се явява лично пред кмета на населеното място, което не е общински център, а когато е общински център – пред кмета, заместник-кмета или секретаря на общината. Нотариалното производство започва с устна молба.
Кметът проверява самоличността на явилото се пред него лице. Самоличността се установява по документ за самоличност, като се следи за неговата валидност.
Кметът сравнява правилно ли са вписани данните от документа за самоличност в частния документ, който ще удостоверява.
При наличие на допуснати грешки те се поправят като се зачеркват грешните данни и се изписват верните. Кметът се подписва и се слага кръгъл печат. След зачеркването грешните данни трябва да могат да се четат.
Внимателно се проверява съдържанието на представения документ. При пълномощно за разпореждане с недвижим имот лицето представя документ за собственост. Сверява се дали данните за имота в пълномощното са същите, като в документа за собственост.
Лицето подписва документа. Когато документът ще се ползва за учредяване, променяне или прекратяване на права върху имот, лицата трябва пред кмета да изпишат пълното си име и положат подписа си.
Поставя се щемпела за удостоверяване на положен подпис и щемпел за удостоверяване на съдържание.
Лицето заплаща дължимата нотариална такса.
Нотариално завереният документ и документа за платена такса се дават на лицето.
Начини на заявяване на услугата:
Лицето се явява лично в съответната община/кметство за извършване на нотариална заверка на подписите и съдържанието на приложените документи.
Заплащане:
За услугата се заплаща такса, съгласно Тарифа за нотариалните такси към Закона за нотариусите и нотариалната дейност,
приета с ПМС № 186 от 13.08.1998 г.
За удостоверяване съдържанието на частни документи без определен материален интерес - върху първия екземпляр:
а) за първата страница – 10 лв.
б) за всяка следваща страница – 2 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса“ в Център за административно обслужване;
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Центъра за административно обслужване;
Начин на получаване:
Лично в съответната община или кметство.
Закон за нотариусите и нотариалната дейност (Загл. изм. - ДВ, бр. 123 от 1997 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 10.00 лв. / 5.11 €Стойността на услугата се изчислява съгласно Тарифа за нотариалните такси към закона за нотариусите и нотариалната дейност.
За удостоверяване съдържанието на частни документи без определен материален интерес - върху първия екземпляр:
а) за първата страница – 10 лв.;
б) за всяка следваща страница – 2 лв.;
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой