Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИздаване на хигиенно заключение за съгласуване на съществуваща материална база и/или инвестиционен проект на територията на област София-град по реда на Закон за професионалното образование и обучение във връзка със Закона за здравето, Наредба №РД-02-20-2 от 26.01.2021 за определянето на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната страна в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията – чл.73, Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол.
ЗаявителиЗаявители на услугата могат да бъдат само едноличните търговци или юридическите лица, учредени като търговски дружества, кооперации, сдружения и фондации, получили лицензия за осъществяване на професионално обучение или на професионално ориентиране
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актподава се „Заявление за издаване на хигиенно заключение за съгласуване на проектна документация“ по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/2961?staId=1319&cP=1&q=2961
Необходими документи· Заявление по образец.
· Проект или заснемане на материалната база с обзавеждане; обяснителна записка по част „Архитектура” (при използване на материална база на действащи детски градини и училища)
· Проект на материалната база с обзавеждане; и обяснителни записки по част „Архитектура”, част „Водоснабдяване и канализация”, част „Отопление и вентилация” (при използване на сгради, които се преустройват, реконструират, сменят своето предназначение или са ново строителство)
· Документ за платена държавна такса
· Друго
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверяване, копия на документи, регламентирани в нормативна уредба, следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до Директора на Столична РЗИ. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга. След приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване, ги регистрира в административна информационна система „EVENTIS R7“ и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) за резолюция. Директорът на дирекция ОЗ разпределя документите и ги насочва с негова резолюция към началника на отдел „Трудова медицина и здравно техническа експертиза“ (ТМЗТЕ), а той към съответния инспектор за изпълнение.
Целта на хигиенното заключение за проектна документация, при вписване, промени и отписване в регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на частни детски градини и частни училища е част от документацията при издаване и изменение на лицензия на Центровете за професионално обучение и/или Центрове за информация и професионално ориентиране и дава основание за вписване на обекта в публичния регистър на обектите с обществено предназначение в РЗИ със седалище населеното място. Работата по изготвяне на хигиенното заключение се извършва във следната последователност.
Първи етап: Запознаване с проектната документация и съгласуване със специалистите от СРЗИ
Държавният здравен инспектор, към когото е насочена преписката, се запознава подробно с приложената документация - Проект или заснемане на материалната база, в зависимост от това дали се разглежда съществуващ сграден фон или се касае за нов инвестиционен проект (ИП). В случай на нов ИП се прилагат дейностите по процедура АУ 1870 - Издаване на здравно заключение за съгласуване на ИП, като се прави и преценка за съответствие на материалната база с изискванията за здравословни и безопасни условия на труд.
В случай, че се касае за законен съществуващ сграден фонд инспекторът, на когото е разпределена преписката, прави преценка за съответствие на материалната база с изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, на база на предоставеното заснемане на материалната база с обзавеждане; обяснителна записка по част „Архитектура” (при използване на материална база на действащи детски градини и училища). При необходимост преписката се консултира и с други специалисти от състава на СРЗИ. Разглеждането на представените материали се извършва от експертите в сградата на СРЗИ, като се оценява съответствието на документацията с действащите нормативни актове, относими към спецификата на съответната сграда, предвидена за професионалното образование и обучение
Втори етап: Обобщение на получените становища.
След разглеждане на представените по преписката материали, от специалистите в СРЗИ, неговата специфика и съответствието му с нормативната база по съответните части, инспекторът, на когото е разпределена задачата, събира и обобщава получените становища.
Трети етап: Издаване на хигиенно заключение.
На база експертните становища на здравните инспектори се издава хигиенно заключение за съгласуване на проектна документация, което се подписва от директора на СРЗИ. Документът се издава в два еднообразни екземпляра.
Изготвеното от здравния инспектор в отдел ТМЗТЕ хигиенно заключение се подписва от изготвилият го експерт, съгласува се с началника на отдел ТМЗТЕ и директор дирекция ОЗ, и се предава се в Центъра за административно обслужване, след което се предоставя за подпис от директора на СРЗИ.
Подписания документ се извежда в административната информационна система „EVENTIS R7“ , като първият екземпляр се изпраща/връчва на заинтересованото лице лично или чрез упълномощено лице, а вторият остава за досие в отдел ТМЗТЕ, дирекция ОЗ.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актв зависимост от изразеното в заявлението желание, Хигиенното заключение за съгласуване на инвестиционен проект се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/)
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Закон за професионалното образование и обучение
Наредба № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол
Закон за устройство на територията
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето (Загл. доп. - ДВ, бр. 38 от 2011 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 65 лв.На основание чл. 22б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за изготвяне на хигиенно заключение, се събира държавна такса в размер на 65.00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
· За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се събира такса 6 лв. съгласно Чл. 35. от тарифата. Подава се заявление по образеца в т.4 и се получава по реда описан в т.6. на настоящата процедура. Срока за изпълнение е 5 работни дни.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път