Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Финанси и административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Триадица, улица "Алабин" № 22, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9071760, (02)9071797, (02)9071764
Адрес на електронна поща: delovodstvo@sf.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Стандартно работно време. Звеното за административно обслужване работи при непрекъснат режим
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Услугата може да бъде заявена- лично в Центъра за Административно Обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация София, ул. "Алабин" №22;
- устно в ЦАО при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга;
Необходими документи:
1. Заявление;
2. Документ/документи за заверка с апостил;
3. Документ за платена такса
Изпълнение на административната услуга1. Приемане на документите, иницииращи предоставянето на услугата, в т.ч. заявлението и приложените документи.
2. Проверка на Заявлението за задължителни реквизити.
3. Когато проверките са успешни се пристъпва към регистриране на заявлението в автоматизирана информационна система, като на заявителя се връчва документ съдържащ входящия номер и датата на заявяването. Извършва се плащане на таксата за административната услуга.
ЗА ДА БЪДЕ ИЗВЪРШЕНА УСЛУГАТА, ДОКУМЕНТЪТ, ВЪРХУ КОЙТО СЕ ИСКА ПОСТАВЯНЕТО НА APOSTILLE СЛЕДВА ДА БЪДЕ ПРЕДСТАВЕН ЗАДЪЛЖИТЕЛНО В ОРИГИНАЛ.
Срокът за извършване на услугата започва да тече от момента на представяне на оригинала на документа, подлежащ на удостоверяване.
Проверка за редовност на исканетоСлед обстоятелствена проверка за съответствието на подписа върху представения документ/документи със спесимена на съответната общинска администрация, чрез модула в база данни със спесимени на кметовете и общински служители се издава удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации.
Получаване на обработените документиДокументите заверени с APOSTILLE могат да се получат от заявителя на услугата на гише в звеното за административно обслужване срещу представяне на дадения при приемането на заявлението входящ номер или с нотариално заверено пълномощно.
Закон за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове
За услугата се заплаща фиксирана цена на стойност 5.00 лв. / 2.56 €Съгласно § 4 от Заключителните разпоредби от Тарифа № 3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи по Закона за държавните такси, за услугите по чл. 8 от тарифата, предоставяни от областните администрации за документи, издавани от кметовете и общинските администрации. Таксата за предоставяне на административната услуга с номер 2972 - Издаване на удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации е в размер на 5.00 (пет) лева; 2.56 €. Посочената такса за предоставяне на услугата е за 1 брой документ.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път