Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Балчик, гр. Балчик, пл."21-ви септември" № 6, п.к. 9600
Код за междуселищно избиране: 0579
Телефон за връзка: 070018708
Адрес на електронна поща: grao@balchik.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 16:30, почивка 30 минути, като е осигурено непрекъснатост на процеса за обслужване на гражданите
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ЗаявяванеНеобходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление за съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти и издаване на разрешение за строеж;
Документ за собственост или отстъпено /учредено/ право на строеж или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон; (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.
Удостоверение за наследници /при необходимост/;
Декларация - съгласие с нотариална заверка на подписите /оригинал/ от съсобствениците при етажна собственост и договор в нотариална форма /съгласия по чл. 38, чл. 39, чл. 183, чл. 185, ал. 2 и 3 от ЗУТ/;
Декларация - съгласие с нотариална заверка на подписите /оригинал/ от непосредствените съседи при строеж на вътрешна регулационна граница;
Aктуална виза за проектиране в случаите по чл. 140, ал. 3 от ЗУТ;
Договор /задание/ за проучване и проектиране, регистриран в камарата на областна колегия на камарата на архитектите и камарата на инженерите в инвестиционното проектиране;
Три копия от инвестиционните проекти /ИП/ в обхват и съдържание съгласно Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
Доклад за резултатите от обследването на съществуващ строеж за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ /при основно обновяване, реконструкция, основен ремонт, пристрояване, надстрояване или промяна предназначението на съществуващ строеж или на част от него съгласно чл. 14, ал. 1 от Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите/;
Технически паспорт на съществуващ строеж с рег. №………………………/…………..г. (при основно обновяване, реконструкция, основен ремонт, пристрояване, надстрояване или промяна предназначението на съществуващ строеж или на част от него съгласно чл. 14, ал. 2 от Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите/;
Удостоверение за правоспособност и застрахователна полица на лицето, упражняващо технически контрол /копие/;
Удостоверение за правоспособност и застрахователна полица на проектантите /копие/;
Съгласуване /становища/ с РЗИ, РС „ПБЗН“, РИОСВ, ДАМТН, НИНКН и други /изисквани по закон, съобразно спецификата на строежа/;
Решение по оценка на въздействието върху околната среда, издадено по реда на ЗООС /в случаите, в които се изисква ОВОС/;
Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
Документи, удостоверяващи законността на построените сгради в имота;
Оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ /не се изисква за строежи от шеста категория/:
а) Комплексен доклад по чл. 142, ал. 6, т.2 от ЗУТ, съставен от лицензирана фирма;
б) Решение на общински експертен съвет по устройство на територията /ОЕСУТ/ по чл. 143, ал. 3 от ЗУТ - Протокол № ……/………..………г.
Пълномощно /в случай, че заявлението се подава от пълномощник/;
Документ за платена такса.
Процедура по предоставяне на услугата:
Проверка (преглед) на попълненото искане и приложените документи.
Регистриране на искането и предоставяне на клиента на входящ номер;
Извършване на проверка по градоустройствените планове и приложената документация;
Изготвяне и подписване на удостоверението, че имота е или не е идентичен (или за констатирани факти по устройство на територията)
Получаване на документа по избран от заявителя начин.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща таксаУслугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта