1. Заявител на услугата
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител
· Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител
2. Необходими документи:
· Заявление по образец
· Документ за платена държавна такса, съгласно чл. 10 от Тарифата за таксите.
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата и се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до съответните дирекции, респ. До отговорните длъностни лица в тях.
При издаване на препис/копие на документ – служителят от съответната дирекция/отдел прави копие на искания документ, върху който поставя печат „Вярно с оригинала“ и се подписва, след което се предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
При издаване на Дубликат – подготвя се нов екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него в горната част се изписва „ДУБЛИКАТ“ и се представя на директора на инспекцията за
подпис, след което се предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
При загубване или унищожаване на документа, служителят в ЦАО прави копие на оригинала, съхраняван в РЗИ и го заверява по горепосочения начин.
При издаване на заверен препис на експертно решение на ТЕЛК (при загубване или физическо унищожаване на ЕР), служителят в РКМЕ прави копие на оригинала, съхраняван в МЕД и го заверява, като поставя правоъгълен печат „Вярно с оригинала РКМЕ Шумен“, дата и подпис на длъжностното лице.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: https://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/9811
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на получаване на резултата от услугата:
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.